Gå till innehåll

Urinerar?


teljer

Recommended Posts

Detta är kanske en lite för enkel fråga för forumet, men det kanske finns någon där ute som kan hjälpa mig med att spara lite tid.

Jag skall spela in en scen med en person som urinerar. Scenerna tas bakifrån och snett från sidan. Eftersom jag beräknar flera tagningar kan jag inte begära att skådespelaren skall kunna lätta sin blåsa under så många tillfällen. Min fråga är alltså, hur fejkar man bäst en en urinstråle?

Har själv ett par eventuella lösningar, men kanske någon av er redan har en metod som garanterat fungerar?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ha en bägare fastspänd på magen (t.ex upp och nedvänd flaska fylld med vatten), koppla ett smalt rör som går ut genom gylföppningen. (Det här kommer låta bra) Kläm åt slangen för att "hålla dig" och släpp den för att "pissa" eller vad du nu vill göra. :OO

 

För lite mer spänning färga vattnet gult med lite karamellfärg. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ha en bägare fastspänd på magen (t.ex upp och nedvänd flaska fylld med vatten), koppla ett smalt rör som går ut genom gylföppningen. (Det här kommer låta bra) Kläm åt slangen för att "hålla dig" och släpp den för att "pissa" eller vad du nu vill göra. :OO

 

För lite mer spänning färga vattnet gult med lite karamellfärg. ;)

Blir trycket bra eller bör bägaren/flaskan vara av mjukplast så att man kan pressa mot den för att höja trycket?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi använde en ketchupflaska, så kunde man reglera trycket genom att trycka på den bara. Finlira lite vidare och man får något man kan ha full kontroll över. Så länge du inte ska filma dasen så.

 

Att bara rinna är ju bara gravitationen utan krysttryck :) Och hur pissar du egentligen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...