Gå till innehåll

Unleashed (Version 3)


Mr_Movie_Boy87

Recommended Posts

Hittade en sida där man kan få det översatt, kommer inte ihåg vad den hette. Det lär kosta lite men kan vara värt nu när man har chansen. Håller på och säljer alla mina 360 spel, boxar, filmer etc. Lite crazy men kan va värt.

 

 

Ok! Nu ska vi se om jag fattat det här rätt:

 

Du vill bli skådespelare i Hollywood men kan inte översätta ditt eget manus till det språk du ska försöka livnära dig på?

 

Du kommer ge detta EN chans? Varför bara en chans?

 

 

Gav dig numret till Warner Bros. Pictures – Features Development för nån månads sen, ringde du nånsin dit?

 

Och isånafall vad sa de till dig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja just, glömde bort att jag har ett nummer dit. Kan skicka det till min agent också. Alltså, en ide till en film har man väl bara chans till en gång, men skådis finns väl fler tillfällen.

 

 

Är din Agent Svensk eller var det en Amerikan som kom över till Sverige? Förmodar att du var i Mantorp på denna tävling!

Länk till kommentar
Share on other sites

Gav dig numret till Warner Bros. Pictures – Features Development för nån månads sen, ringde du nånsin dit?

 

Och isånafall vad sa de till dig?

 

 

Vad har Features Development för funktion? Vad ska man säga när man ringer dit?

Länk till kommentar
Share on other sites

och det innebär??

 

 

Att de har hand om framtida film projekt..

 

Ring och fråga dem!

 

Vet inte vad du kan förvänta dig men du kan ju alltid förklara ditt ärrende och se vad de säger!

 

818.954.6000 + landsnr. före..

 

Men åter till Movie Boy!

 

Du svarade aldrig på frågan!

 

Du vill bli skådespelare i Hollywood men kan inte översätta ditt eget manus till det språk du ska försöka livnära dig på?

 

Varför?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, jag håller på att skriver det på engelska nu. Men jag skrev det på svenska först och fick det översatt till engelska för att hinna få ner det lagom tills talang campen var.

 

 

Ladiesman Okej! Härligt! Men kan du inte lägga upp en liten del utav ditt manus? Skulle riktigt gärna vilja se det, och se hur talang ser ut

 

Mr_Movie_Boy87 Det är en som håller på att korrekturläser det nu och fixar till det lite men efter helgen tänkte jag lägga upp det.

 

Ladiesman Okej! Vem gör sådant till dig? Och vem har översatt det till dig? Eller har du skrivit det själv på engelska?

 

Mr_Movie_Boy87 Anställde en professionell översättare som ville hjälpa mig...

 

 

Men nu skriver du alltså resten själv eller??

 

Hänger inte riktigt med i dina svar..

 

Faktum är att jag skulle kunna göra ett långt inlägg på råd och tips åt dig men jag tror inte du skulle ta åt dig så jag skippar det! Du verkar vara fullt inställd på att göra detta..

 

Men jag förstår inte varför du har så bråttom?

 

Har dock ett råd till dig: Det finns inga genvägar..

 

Lycka till i Hollywood...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker alltid det är lika kul att läsa sånt här. Gillar att du tar för dig, och att det går så bra för dig! Hoppas det blir något i Hollywood, så man får läsa lite om dig.

 

Manusskrivande är något i någon snar framtid(när jag slutat skolan) som jag hade tänkt ägna en stor tid av min fritid av. Det låter väldigt intressant med att åka till L.A och pröva sin talang. (Inte för att jag hade tänkt göra det, men ni fattar).

 

Lycka till :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det verkar verkligen innebära respekt om man lyckas ta sig till Hollywood och för såna som jag så är det mer värdefullt en vad pengar någonsin kommer bli.

 

 

Det jag reagerar mest på i den här tråden är att du tycks vara en person utan speciellt mycket självförtroende som blir väldigt glad över att folk visar dig sin uppskattning. Jag kan bara tala (skriva) för mig själv nu men en anledning jag ser till att du får utstå glåpord och gliringar är för att du blottar dig själv väldigt mycket.

Att skriva att man ska få Lindsay Lohan på rätt bana igen när man är obeprövad svensk som ännu inte har ett färdigt manus är förvisso en väldigt god ambition och tanke men den uppfattas i alla fall av mig också som väldigt naiv. Må så vara att du inte menar allvar men minns att du bor i landet lagom och här får man inte sticka ut eller ha ambitioner, då får man räkna med att bli motarbetad. Det är tragiskt men sant. Just därför tycker jag också att du gör helt rätt i att åka till USA där man faktiskt uppmuntras till att försöka bli något. Lägger du bara manken till så kommer det gå bra, så länge man inte ger upp kan man inte förlora och till sist kommer du ha räddat Lindsay om inte någon av er hinner dö innan det sker.

 

Vad jag var lite inne på i mitt förra inlägg är dock att jag inte tycker du ska lita så blint på denna Matthew Dickins. Inte bara för att han antagligen säger åt alla att dom har talang och borde fortsätta lägga pengar på hans verksamhet genom att delta i fler av hans evenemang utan främst för att jag tycker det är väldigt ineffektivt att bygga sitt självförtroende och sin självbild på vad andra tycker om en. Du skriver att du gör det som en kul grej men det följs direkt upp av att du ska visa dom här hemma att du duger till nåt. Du gör givetvis som du själv vill men hade jag varit du så hade jag skitit i vad andra tycker och så hade jag åkt till LA och börjat med att gå den där kursen och satsat på att slå mig in som skådis eftersom att jag själv ville det och visste att jag kunde klara av det. Om sen Matthew Dickins eller någon annan vill rida på din framgång så får dom väl visa att dom förtjänar det först.

 

Å andra sidan så är väl detta mycket det som Hollywood handlar om. Skyhöga förhoppningar, tomma löften, yta yta yta, slit & släng och krossade drömmar. Så lyder i alla fall min fördom anno 2009. Men nu slutar mitt skift som präktig amatörpsykolog så nu lämnar jag dig och den här tråden till era respektive öden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack!

 

Kul att du tyckte det lät kul. Många verkar lite skeptiska.

 

 

Du har aldrig funderat på varför endel verkar vara en anningen skeptiska?

 

Personligen tycker jag det är kul och nyttigt att åka iväg på en "hitta sig själv resa". det är dina förväntningar runt omkring som får mig att fundera!

 

Men det har varit kul att prata med nån som ska representera Sverige i detta Talang VM! Och håll hårt i ditt Hollywood passport!

 

Du vet ingen mer som ingår i detta lag?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...