Gå till innehåll

Unleashed (Version 3)


Mr_Movie_Boy87

Recommended Posts

Vet inte riktigt… är det första draftet du börjat skriva på eller? Känns som om det saknas något, lite tunt. Posta gärna hela manuset då det är färdig. Hittills så kan jag inte påstå att jag är ett fan men det kanske kan bli något.

 

Detta störde jag mig på

 

Um… de skickar ut henne ur affären, obevakad och hon går INTE och ringer polisen utan står snällt kvar utanför? Stockholmsyndrom satte igång tidigt eller? Hon tror att de just skjutigt honom och går tillbaka in? Lås fast henne vid något ute på lagret eller så istället.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan inte riktigt sätta fingret på det, men det är något som fattas, som ovanstående nämner. Det är somsagt bara första akten, men det är faktiskt lite tunnt. Men jag tycker det är något bra att jobba på, en bra början liksom.

Men det där med rånarna skulle du kunna utveckla eller slipa på lite. Istället för att hon bara står där utanför kanske hon springer till en telefonautomat på parkeringen, och ska ringa. Men så märker hon att hon inte har några mynt, får lite smått panik, kanske bankar lite på telefonen. När hon hör skottet kanske hon bara glider ned sittandes i telefonkiosken/lutandes mot automaten? Sen kommer han ut istället för att hon går in igen. Tror det är troligare att han kommer ut, istället för att hon kommer in igen om hon tror han blev skjuten. Bara en tanke :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Jag tycker att det var bra skriver men utveckla gärna miljön, känslor kring karaktärerna osv :)

 

Känslor kring karaktärer är inget man skriver i ett manus, då man inte kan visa det i bild. Så man kan till exempel inte skriva "Johnny känner sig bitter över att han fått sparken, men ser fram emot en bättre framtid"... Däremot är karaktärsbeskrivningar väsentliga.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Gud vad nervös jag är inför fredan. Kommer att ha chansen att visa upp mitt manus för han som ska komma på talang campen. Det är en kille från hollywood med kontakter och jag skulle få chansen att ge det till honom. Tyvärr han jag inte få ner den tredje akten tills dess men om han gillar de två första så skulle de som hjälpte mig att översätta det att putsa på dialogerna och få ner den tredje akten. Jag satsar mkt på detta då jag har sålt alla mina filmer, spel etc. Alla har ju gillat iden hitils och jag har ändrat på det sen jag la upp det här. Jag såg min chans, och jag tar den.

 

 

Några frågor:

 

Vad är talang campen?

 

Har du skrivit klart ditt manus i princip alltså? Har bara förstått det som om du hade 14 sidor.

 

"Jag satsar mkt på detta då jag har sålt alla mina filmer, spel etc."

Vad menar du?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, låter ju som att det kan bli väldigt mycket pengar. Mitt tips är att inte lägga alla ägg i hollywoodkorgen. Jag vill inte förstöra dina drömmar, men det är väldigt få som lyckas med en sådan karriär och man måste ha stort mått tur och många kontakter.

 

Jag har inte riktigt fått nått begrepp om omfattningen kring talang-vm, men sidan ser ju otroligt oambitiös ut och man verkar vilja hylla den där (för mig helt okända) Matthew Dickins till någon slags Frank Sinatra...

 

Jag kan ändå förstå känslan att vilja sticka från Sverige och göra något äventyrligt, och på det sättet är det bra. Men tänk efter noga om pengarna verkligen är värt dessa 5 x 1 minuter framför en jury...

 

Lycka till ändå!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har läst ditt manus intro. Jag har ett tips:

Låt inte för lång tid gå innan du förklarar karaktärerna. man får tillexempel inte vet hur och NÄR JOHNNY kom in i bilden. Om du börjar med att fixa det, ifall du inte redan har gjort det, tror jag att manuset blit lite proffsigare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...