Gå till innehåll

Få Anamorphic bild från counter strike


viktim

Recommended Posts

Hej, jag ska göra en CS film och vill gärna att bilden ska vara Anamorphic. Om jag har förstått det rätt så ska man få en svart kant upp och ned till. Innan jag börjar spela in materialet så har jag valt Widescreen läget i CS, samt 1280x720 i upplösning.

 

Går det på något sätt att få bilden som i dessa

 

http://www.divx.com/en/downloads/divx-7-showcase (terminator salvation)

 

Om det hjälper så redigerar jag i Sony vegas

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu förstår jag inte hur du menar, men det är i den upplösningen jag spelar in. Det jag är ute efter är den "feta" svarta kanten upp och ned till. Jag vet att man kan göra sån letter box i vegas men jag vill ha det som på videon jag länka till:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det ar inte anamorfisk du e ute efter (da anamorfiskt bara ar att man klammer ihop bilden genom linsen sa den fangas annorlunda pa filmen).

 

Du vill ha widescreen, 16:9, du behover inte bry dig om svarta kanter eller sa heller, det ar bara bieffekter.

 

En svart kant far du bara om filmen ar filmad widescreen och du lagger den i en 4:3 format (standard TV) str'o'm.

 

Gor bara sa att du kor CS i widescreen och fangar bilderna da, sen om du nu maste ha svarta kanter (vilket e helt onodigt och kommer gora sa att filmen blir storre) sa ar det bara att lagga in bilderna i en 4:3 aspect ratio istallet for 16:9 som du redan har dem i...

Länk till kommentar
Share on other sites

nej, det är snyggt som fan. Mycket snyggare med såna kanter på cs filmer

 

Ärligt talat tycker jag det är ganska fult med kanter oavsett format, de svarta kanterna är ju endast till för att se till att du får rätt aspect ratio och inte någon mystiskt utdragen bild.

 

Sen att vissa känner att det är ett sätt att få till en "filmisk" känsla är ju enligt mig väldigt mycket humbug.

 

Men visst, vill du skala bort skärmyta bara för att få lite svart, go ahead...

Länk till kommentar
Share on other sites

den filmen du hänvisar till är 1280 x 528 pixlar. selar du upp den på en 16:9 skärm så skulle du få svart uppe och nere.

I så fall ska du ställa in skärmen i den upplösningen och lägga filmen i en 720p timeline.

 

/KN

 

Skalade om ett av klippen till 1280 x 528 som du sa och bilden blev precis som jag ville ha den. Tack så mycket!:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ärligt talat tycker jag det är ganska fult med kanter oavsett format, de svarta kanterna är ju endast till för att se till att du får rätt aspect ratio och inte någon mystiskt utdragen bild.

 

Sen att vissa känner att det är ett sätt att få till en "filmisk" känsla är ju enligt mig väldigt mycket humbug.

 

Men visst, vill du skala bort skärmyta bara för att få lite svart, go ahead...

 

ok, men det tycker inte jag. Så här blev det: http://se.youtube.com/watch?v=VLjUKgaSYkg

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...