Gå till innehåll

lampeffekt


palle

Recommended Posts

hejsan,

 

jag hade tänkt filma bilar som åker i mörker så man ser lyktorna och den del som lyses upp, detta skall filmas under ca 5min. sedan ska jag dra upp hastigheten drstiskt i kameran så bilarna åker jätte snabbt fram. Nu till problemet. Jag vill att lyktorna från bilarna ska bli som en ända lång rörelseoskärpa. Alltså att lyserna från lyktorna ska ligga kvar som när man har lång slutare och panorerar snabbt så sitter motivet kvar i bild när de inte är det... hänger ni med. Jag har varit ute och testat två gånger hittills, ena gången hade jag slutare på runt 1/300 och tänkte då lägga på windblu4r i datorn, men det blev inget vidare reultat. Så jag gick ut igen och filmade med slutartiden 1/6... längsta som går, det funkade dock itne heller någor vidare. Om någon undrar vad jag är ute efter kolla haggard, där finns den effekten med lite varstans.

 

MVH

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...