Gå till innehåll

zeppelinare


Octavianus

Recommended Posts

Jag funderar också på att bygga en eftersom jag vill ha lite speciell konstruktion.

 

Det jag är mest nyfiken är... vet någon var man får tag i "innertyg" och ytterpäls till sjyssta pengar.

 

Det skall ju gärna ge bra ljudegenskaper med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag funderar också på att bygga en eftersom jag vill ha lite speciell konstruktion.

 

Det jag är mest nyfiken är... vet någon var man får tag i "innertyg" och ytterpäls till sjyssta pengar.

 

Det skall ju gärna ge bra ljudegenskaper med.

 

Men precis, det e lite det som det svåra i kråksången.

Att bygga en som ser bra ut, e väll inga större problem, men man vill ju ha så bra funktion som möjligt. Lite/ingen vind, och bra ljud.

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Den sista där verkar intresant. Vad är det för päls han drog på sen, vilken är den optimala fuskpälsen för detta projekt, hur ska den vara, vad ska jag leta efter?

Och sen, var köper man ostduk, och hur stora ska maskorna vara?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag surfade lite och visst hittade jag 2-3 ställen där man kunde köpa fuskpäls i metervara.

 

Problemet är att bilderna dom hade online var undermåliga det som verkade generellt var att även om dom hette långhåriga så var dom inte alls lika yviga som t.ex Rödes pälsar.

 

Så frågan är, känner någon till var man kan köra fuskpäls i metervara som faktiskt har dom eftersökta egenskaperna?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag surfade lite och visst hittade jag 2-3 ställen där man kunde köpa fuskpäls i metervara.

 

Problemet är att bilderna dom hade online var undermåliga det som verkade generellt var att även om dom hette långhåriga så var dom inte alls lika yviga som t.ex Rödes pälsar.

 

Så frågan är, känner någon till var man kan köra fuskpäls i metervara som faktiskt har dom eftersökta egenskaperna?

 

För fuskpäls skulle jag gå till min lokala tygaffär. Min har iaf massor med fuskpäls. Ska kolla om dom har ostduk också.

Det som är frågan är bara, hur vill man ha sin fuskpäls, vad ska man sträva efter?

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför ostduk?

 

Jag trodde man skulle använda sånt... uhm ja hur beskriven man det... tunt fluff. på insidan.

 

När det gäller päls. Jag tror man vill ha så fluffig så möjligt mycket luft och fluff i den. Sen är ju stora frågan med fästduken som pälsen sitter i. Den skall ju ljudet gärna passera genom.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...