Gå till innehåll

Black and white (hollywoodfilm)


Recommended Posts

Tjena. Jag undrar vad ni tycker om denna idén? Vad ni än säger så har jag fått ett bud utav ett amerikanskt produktionsbolag. Jag undrar bara vad ni tycker att det borde vara värt? Och, OM DEN KOMMER PÅ BIO: KOMMER NI SE DEN (gillar ni idén)? kan aldrig få nog av bekräftelse :P

Mitt namn på den är Black and White, vet inte om de kommer ändra det. ACTIONKOMEDI:

 

 

Amerikansk stad.

Ett gäng med enbart vita medlemmar, ledare Paul.

Ett gäng med enbart svarta medlemmar, ledare Dwain.

 

Båda gängen livnär sig på knarkhandel. De konkurrerar om knarkmarknaden i staden.

De två ledarna ska nu åka till hamnen för att hämta sin leverans utav kokain. Det är mitt på soliga dagen. De två ledarna har nästan aldrig stött på varandra innan, men de hatar varandra ändå.

 

Langaren de träffar är väldigt orolig. Han står på sin lilla yacht och säger att vi måste ta detta samtidigt för jag har inte tid. Han tittar sig mycket om axeln. Han säger att de måste åka bort en bit för att göra affären. Någon åker efter dem med en annan powerboat och de börjar skjuta på langarren och Paul och Dwain. Det blir båtjakt och till slut blir det lugnt igen. Paul och Dwain märker att de har mycket gemensamt och knyter snabbt band med varandra. Dwain börjar prata om en sak om knarkmarknaden som är livsviktig för Pauls gäng att veta för att de ska kunna fortsätta livnära sig på knarkmarknaden.

Nu börjar båtjakten igen då den andra powerboaten uppenbarar sig en bit bort. De lyckas skjuta ner langaren som tappar kontroll över båten och den åker in i kajkanten.

Dwain hinner inte säga klart det han ville säga till Paul, innan de slungas av båten ner i vattnet. Det är livsviktigt för Paul att veta det Dwain var påväg att säga, så när han ser att Dwain ligger livlös i vatten simmar han till honom och ger han mun-mot-mot under vattnet.

 

Dagen efter vaknar de på sjukhus. De upptäcker att när Paul gav Paul mun-mot-mun hade han gjort det utav en sådan kraft att han hade blåst in sin själ i honom och fått Dwains i retur.

De har bytt kroppar.

 

Nu kommer de att vara tvungna att gå till "sitt" läger igen för om de går som svart man till det vita lägret kommer de bli skjutna och tvärtom.

 

Nu kommer de att göra det så dåligt som möjligt för sitt nya gäng så att deras egna kompisar kan få en lyckad marknad istället. Samma gör den andra på andra sidan. De kommer med dåliga idéer för sina gäng och hela knarkmarknaden blir komiskt dålig i hela staden.

 

 

 

Många roliga scener senare så kommer de båda mötas för att göra upp lag mot lag, för de tror att det andra gänget är orsaken till att det går så dåligt. De gör upp och det slutar med att Paul är döende. Dwain räddar honom med mun-mot-mun framför sina kompisar. Paul vaknar och de har bytt kroppar igen.

De har kommit fram till att de har gjort staden drogfri, och att de kan bli kompisar med den andra hudfärgen.

 

Båda gängen blir kompisar, sadlar om, och börjar sälja lagliga saker istället, tillsammans.

 

 

VAD TYCKS?

Länk till kommentar
Share on other sites

När jag ser sånna här tokrolig actionkomedier (som oftast går mitt i natten på 3:an), med svaga budskap men med där den självlysande sensmoralen som dyker upp i slutet, undrar jag alltid: Vem fan är det som skriver sånt här?

 

Och jag trodde aldrig att jag under mina dagar skulle få se en av skribenterna dyka upp här på voodoo-forumet. Men nu när ja tänker efter är jag inte så förvånad...

 

OM DEN SKULLE KOMMA PÅ BIO, skulle nog inte jag gå och se den iaf..kanske om det var gratis.

 

Och vad du än svarar, så äger min pappa en korvkiosk

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, nu vet du vem det är! Har också undrat lite vad det är för folk som skriver inlägg här på voodoofilm, och har faktiskt aldrig sett någon som verkligen LYCKATS här, förutom då någon lyckats göra mig väldigt arg genom att publicera ett 10 sidors rysar-manus där premissen blir ett citat jag känner igen från en spökhistoriebok jag läste när jag var 9. Det ÄR ju faktiskt skrämmande.

 

Vet inte riktigt vart du ville komma med korvkiosken, kanske något talesätt jag missat, annars väldigt intetsägande om du inte försökte dra igång en lustig jargong som bara du och jag kan ha :)

 

Vad du än svarar, så har jag fått ett bud på $90'000. Får inte säga från vem än. Suck it.

Länk till kommentar
Share on other sites

Av det lilla du berättade så känns det som en dussin film man sett förut med en ordentlig moralkaka på slutet (precis så som amerikaner vill ha det). Ingen film jag hade gått och sett men med tanken på att Paul Blart: Mall Cop ligger etta på biotoppen i USA just nu så kan det helt klart bli en hit.

 

”Det är livsviktigt för Paul att veta det Dwain var påväg att säga” Vi får ju inte veta vad detta är, det kanske spoilar hela filmen så det är förståeligt att du inte talar om det men det kanske hade fått filmen att verka bättre om vi fick veta lite mera?

 

Det är långt ifrån den bästa film idén jag läst här på Voodoo (och långt ifrån den sämsta) så det tycker jag är ett tecken på att flera voodoofolk borde satsa hårdare på sina idéer och tro mer på sig själva.

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis. Det är ingen film jag är särskilt stolt över och jag vet att det är ett faktiskt ganska patetiskt budskap. Kan ju inte hjälpa att det uppskattades där borta. Det livsviktiga för Paul har med hans familj att göra. Filmen kommer senare att bli ett The Departed liknande spel där de försöker ta kontakt med varandra och som insiders med det blir mycket missuppfattningar som skapar mycket spänning och skratt.

 

Jag har ett antal andra idéer på lager som jag utvecklar som är betydligt seriösare i handling och budskap. Har dock inte tillräcklig tillit till internet för att blotta mina idéer innan jag har registrerat ett färdigt manus utav idén..

Länk till kommentar
Share on other sites

haha ja som alla redan har sagt så är den en typisk hollywood film och jag tror att den kommer att lyckas bra i Amerika men i sverige... na tror inte det ;/ jag skulle nog inte betala 95 kr för att se den på bio men om jag sätter på tvn kl 3 på natten och den råkar vara på så kan jag lova att jag kommer att gilla den :) gl :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Självklart. Ett 120 sidors manus är ju lite svårt att få med på den här lilla biten av text :P jag kanske lägger ut hela manuset inom kort.

 

FRÅGA: HAR NÅGON ETT BRA FÖRSLAG PÅ NYTT NAMN PÅ DEN SOM JAG KAN FÖRESLÅ TILL KÖPARNA?

 

Skulle behöva veta mer om filmen för att komma på ett namn. Att lägga upp saker som ska säljas på nätet måste vara en stor upphovsrätt no no? Eller i alla fall allmänt dålig idé, har jag köpt en manus och ska göra film och sedan får jag reda på att manuset har varit ute på nätet hade jag blivit förbannad.

Länk till kommentar
Share on other sites

mja, har ju inte precis lagt ut MANUSET? Och dessutom förstår de nog inte svenska:P

 

Kort: Ett vitt gäng med Ivy League "stekare" säljer droger i samma stad som sina konkurrenter, det svarta "hip hop gänget". Helt olika kulturer som båda törstar efter pengar.

 

Deras ledare byts ut i en övermänsklig händelse, och de vet ingenting om sitt nya gängs tillvägagångssätt eller rutiner, kunder. De bryr sig om sitt gäng mer än allt annat och vill då göra det så bra för dem även fast de inte är där, så de förstör för sitt NYA gäng så att marknaden är helt fri för sitt andra lag. De förstör för sina kunder, gör bort sig på olika sätt. Hittar på konstiga nya sätt att sälja på osv. Samma gör den andra ledaren, så staden blir helt knarkfri. Stadens missbrukare hinner bli fria från behoven och snart är knarket helt onödigt att sälja.

Gängmedlemmarna som såklart inte vet om att deras ledare från det andra gänget och börjar skylla alla sina problem på dem. Gängmedlemmarna vill göra slut på det andra gänget för gott och detta måste ledarna nu också hindra.

Länk till kommentar
Share on other sites

mja, har ju inte precis lagt ut MANUSET? Och dessutom förstår de nog inte svenska:P

 

Kort: Ett vitt gäng med Ivy League "stekare" säljer droger i samma stad som sina konkurrenter, det svarta "hip hop gänget". Helt olika kulturer som båda törstar efter pengar.

 

Deras ledare byts ut i en övermänsklig händelse, och de vet ingenting om sitt nya gängs tillvägagångssätt eller rutiner, kunder. De bryr sig om sitt gäng mer än allt annat och vill då göra det så bra för dem även fast de inte är där, så de förstör för sitt NYA gäng så att marknaden är helt fri för sitt andra lag. De förstör för sina kunder, gör bort sig på olika sätt. Hittar på konstiga nya sätt att sälja på osv. Samma gör den andra ledaren, så staden blir helt knarkfri. Stadens missbrukare hinner bli fria från behoven och snart är knarket helt onödigt att sälja.

Gängmedlemmarna som såklart inte vet om att deras ledare från det andra gänget och börjar skylla alla sina problem på dem. Gängmedlemmarna vill göra slut på det andra gänget för gott och detta måste ledarna nu också hindra.

 

Nej men du sa att du kanske skulle lägga ut manuset och om folk budar på det skulle jag nog avråda dig från att göra det.

 

Måste vara en VÄLDIGT liten stad om allt som krävs för att få hela staden drogfri är två gäng som misslyckas med att få ut drogerna på gatorna :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej men du sa att du kanske skulle lägga ut manuset och om folk budar på det skulle jag nog avråda dig från att göra det.

 

Måste vara en VÄLDIGT liten stad om allt som krävs för att få hela staden drogfri är två gäng som misslyckas med att få ut drogerna på gatorna :p

 

 

Jaha, du menar så. Ja det är klart. Tack. Första jag säljer, lite orutinerad.. :P

 

Ja det är en väldigt liten hamnstad. Alla känner alla. Ett snabbköp, en fabrik, en fullegubbe, många knarkare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaha, du menar så. Ja det är klart. Tack. Första jag säljer, lite orutinerad.. :P

 

Ja det är en väldigt liten hamnstad. Alla känner alla. Ett snabbköp, en fabrik, en fullegubbe, många knarkare.

 

Hmmm... måste kännas svårt att langa knark om man känner alla som handlar. Men det är en väldigt tur för filmen att alla i staden knarkar så att gängen tjänar pengar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, jag igen...

Kan du inte lägga upp din riktiga synopsis som du skickade till det produktionsbolaget som är intresserade? Det gör inget om det är på engelska, vi förstår. För du påstår väl inte att du använder det du har skrivit här när du skickar runt det? Din nuvarande synopsis där du väljer att ta med totalt ovidkommande saker som "Mitt på soliga dan" istället för att tex förklara varför både Paul och Dwain tillsammans ska göra knarkaffären på "den lilla yachten", inger inte att du är en mästare på att varken förklara i bilder eller kunna distinktera nån handling.

 

För självklart har du ju skickat med en synopsis till dom, eftersom inget produktionsbolag plöjer igenom ett 120 sidors manus med enbart en titel och ett namn på en totalt okänd författare som enda hint.

 

Om jag får läsa den kan jag försöka hålla mig från syrliga kommentarer, och ta det hela lite mer seriöst.

 

Sen undrar jag över det du skrev: "Självklart har de läst manuset, de försöker hitta en regissör nu, de vill inte ha det liggande tydligen. Men skulle vilja skapa ett "bidding war" för att få upp priset ju."

 

Så det produktionsbolaget som tyckte om ditt manus, och som erbjudit dig 90.000 dollar, alltså nära 750.000 svenska kronor (alltså en trekvarts miljon) för det, har redan börjat leta efter en regissör medan du under tiden frågor oss här på voodoo-forumet om vad vi tycker och förslag på alternativ titel, i syfte att "få upp priset" inför nya köpare? Du säger ju också att dom inte vill ha ditt manus liggande, som att dom ägde det redan... Jag förstår faktiskt inte vad du håller på med. Jag skulle inte tveka för en sekund att ta emot 750.000 kr för mitt första manus. Snälla.

 

Sen tycker ja att det är lite konstigt att du inte förklarade för shelly att du ju faktiskt redan har upphovsrättsskyddat både din synopsis och ditt manus, eftersom ett produktionsbolag aldrig nånsin skulle bjuda på ett ej upphovsrättsskyddat manus, och det skulle heller inte börja leta efter en regissör samtidigt som du letar andra köpare.

 

Du behöver inte ge detaljer som namnet på produktionsbolaget, för det vet jag att du varken kan, får eller vet, men ge oss gärna lite närmare ordentliga förklaringar över din situation.

 

Jag får samma vibbar som Team_Faggot får...

Länk till kommentar
Share on other sites

Produktionsbolaget jag fått ett bud utav och som jag besökte under min LA-resa runt nyår är ett nystartat bolag med många relativt nya regissörer som tilldelas $10-budgetar för att kunna visa verkligen vad de går för.

Synopsis har jag inte utan jag pitchade dem från scratch med manus i hand eftersom en bekant fixade in mig på produktionsbolaget utan några speciella meriter från mig sedan innan.

 

Att det var en solig dag och att det var en liten yacht tillfredsställer mer mig själv att skriva än att fylla behovet att ni ska få samma bild som jag.

Det har funkat för mig hur som helst. Vet inte om ni har sålt något manus än?

Länk till kommentar
Share on other sites

ja, i min fantasivärld har jag sålt flera hundra manus faktiskt.

 

Hahah. Okej, jag tror inte detta voodoofilm var något för mig. Efter mitt nästa manus som jag antagligen får en betydligt större summa för så flyttar jag nog dit, bort från amatörerna som är för trångsynta för att tro att någon faktiskt KAN lyckas;)

 

Ni får ha det bra. Tackar för stödet och hoppas att ni laddar ner filmen från internet om inget annat!

 

P.S. Bra idé det där med begravninsentreprenören/seriemördaren... originellt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sen tycker ja att det är lite konstigt att du inte förklarade för shelly att du ju faktiskt redan har upphovsrättsskyddat både din synopsis och ditt manus, eftersom ett produktionsbolag aldrig nånsin skulle bjuda på ett ej upphovsrättsskyddat manus, och det skulle heller inte börja leta efter en regissör samtidigt som du letar andra köpare.

 

Upphovsskyddat eller ej, om jag skrivit något och hoppas att tjäna pengar på det så tycker jag att det är en dum idé att lägga upp det hela på nätet så att vem som helst kan se det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, jag tror inte detta voodoofilm var något för mig.

 

Isåfall undrar jag vad du hade förväntat dig :P De här är bland annat ett forum för att hjälpa varandra, ge tips och råd och dela med sig av erfarenheter. No offence men ditt första inlägg kändes lite väl "f*n vad jag är bra, hylla mig". Vad jag säger är att du kunde ha formulerat dig annorlunda för att får bättre respons, inte många människor gillar folk som ger intrycket (säger inte att du är de) att vara väldigt självupptagen, syftar då mest på kommentaren "kan aldrig få nog av bekräftelse".

 

Men lycka till o hoppas de blir nått av filmen i såfall då, nått måste man se klockan 2 mitt i natten om några år ;) O jag menar inte de som något negativt, de är oftast då jag sitter o glor på hyrfilm, alternativt TV ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...