Gå till innehåll

The Survival - Teaser


Desertwalker

Recommended Posts

Det var på den tiden då jag inte hade någon koll på 3D så de var ett par killar jag fick kontakt med på en filmsida som snickrade ihop den sekvensen åt mig.

Okej. då vet jag :)

Vart muzzleflashen bättre föressten?

Jo btw, kollade upp hur många frames flashen var. Den var 1 frame.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej. då vet jag :)

Vart muzzleflashen bättre föressten?

Jo btw, kollade upp hur många frames flashen var. Den var 1 frame.

 

26mb? *virtuell örfil*

 

Tur att jag har en snabb lina iallafall :)

Ang klippet så såg muzzleflashen bättre ut, men fortfarande väldigt "ful". Den ser helt enkelt för fake ut. Det är för många färger- Muzzleflash är mer vitaktig, inte röd. Sen får du även tänka på att om det är kväll, och du har synliga flashes, så borde egentligen omgivningen lysa till en aning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hela 10 sekunder nedladdningstid för en så kort filmfil.. ajabaja som sagt..

 

Men okey, ännu en gång, som sagt - de ser bättre ut men kan fortfarande fixas till. Kanske som Mega sa med mindre färger och kanske även "blurra" lite mer i hela objektet.

 

PS. Gud vilken ful rekyl-rörelse på skådisen..

Länk till kommentar
Share on other sites

Hela 10 sekunder nedladdningstid för en så kort filmfil.. ajabaja som sagt..

 

Men okey, ännu en gång, som sagt - de ser bättre ut men kan fortfarande fixas till. Kanske som Mega sa med mindre färger och kanske även "blurra" lite mer i hela objektet.

 

PS. Gud vilken ful rekyl-rörelse på skådisen..

 

Tja, som sagt så spelades klippet in på några sekunder, sen drog jag bara över det =)

sen så är det ju ingen film det där, utan bara för att se flashen

 

Kommer nog också att skjuta lösplugg, så kanske inte behöver nån muzzleflash helt enkelt.

men aja, ska försöka fixa till muzzleflashen bättre senare då jag pallar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja, som sagt så spelades klippet in på några sekunder, sen drog jag bara över det =)

sen så är det ju ingen film det där, utan bara för att se flashen

 

Kommer nog också att skjuta lösplugg, så kanske inte behöver nån muzzleflash helt enkelt.

men aja, ska försöka fixa till muzzleflashen bättre senare då jag pallar.

 

Nu förstår jag inte... Lösplugg, lösa skott? Eller det kan väl inte stämma. Vad menar du med lösplugg!?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu förstår jag inte... Lösplugg, lösa skott? Eller det kan väl inte stämma. Vad menar du med lösplugg!?

Beror på om vi får tag i löspluggs ammunition.

Lösplugg är tomma skott, som låter, ger lite rekyl men endå så skjuter du inte ut ett skott.

Det ryker bara.

 

Här kan du se exempel på lösplugg med en AK5.

http://se.youtube.com/watch?v=BW46VUd9vBo

 

Dock, om vi inte får tag. så kommer vi bara skjuta tomma skott.

Länk till kommentar
Share on other sites

Använda lösplugg? hmm.. Lite skeptisk här men de va så länge jag sysslade me sånt att jag inte har helt koll på de längre.

 

Men i alla fall, lösplugg är inte direkt tomma "skott", det är trä i hylsan istället som skjuts iväg. För att den inte ska agera som en riktig patron ska en lösskjutningsanordning användas som denna lösplugg slås sönder emot. Om du inte använder en lösskjutningsanordning borde med andra ord denna lösplugg skjutas iväg som en riktig projektil. Känns farligt ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Använda lösplugg? hmm.. Lite skeptisk här men de va så länge jag sysslade me sånt att jag inte har helt koll på de längre.

 

Men i alla fall, lösplugg är inte direkt tomma "skott", det är trä i hylsan istället som skjuts iväg. För att den inte ska agera som en riktig patron ska en lösskjutningsanordning användas som denna lösplugg slås sönder emot. Om du inte använder en lösskjutningsanordning borde med andra ord denna lösplugg skjutas iväg som en riktig projektil. Känns farligt ^^

 

kan fixa lösskjutningsanordning så det är inga problem.

Sen så kan vi skjuta tomt med vapnet, det smäller bara.

Länk till kommentar
Share on other sites

kan fixa lösskjutningsanordning så det är inga problem.

Sen så kan vi skjuta tomt med vapnet, det smäller bara.

 

Minsta fragment i pipan kommer fortfarande flyga när du skjuter, och det har hänt ofta att folk skadats och tillochmed dött.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan få de precis lika bra och även bättre att lägga till alla sådana effekter i efterhand. Om man skulle lista varför de inte skulla vara bra att använda lösplugg eller whatever skulle den nog de ut såhär:

1. Kan vara farligt om man inte tänker på alla säkerhetsbestämmelser.

2. Real deal ser inte lika coolt ut som CGI om man kan agera rörelserna ordentligt och kan sina effekter.

3. En lösskjutningsanordning på vapnet ser inte så trovärdigt ut.

 

Men det är bara mina synpunkter lycka till..

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej det är sant såsom Martin Öberg säger. Det krävs licens .

På båda alternativen som är.

 

Finns replika vapen som det flyger ut tomhylsor och kommer eld/rök ur pipan men ingen kula i fråga, Dessa används ofta i film men är i Sverige licenspliktiga och ett helvete att få tag på inom just Sverige. Går in under kategorin startvapen i svensk lag. Hör med en reenactment förening för mer info ^^

 

Alternativ två är ännu svårare.

Då lösplug används i riktiga vapen så måste du i fråga få tag på ett riktigt vapen.

Och om det är svårt att få tag på ett replikavapen så kan du nog förstå att det är svårt med ett riktigt XD

 

 

såååwh, Antingen gör du egna fysiska effekter med hjälp av mjöl, knallpulver, vad som helst var kreativ. Eller så gör du digitala effekter ^^

 

Keep it real ! ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan få de precis lika bra och även bättre att lägga till alla sådana effekter i efterhand. Om man skulle lista varför de inte skulla vara bra att använda lösplugg eller whatever skulle den nog de ut såhär:

1. Kan vara farligt om man inte tänker på alla säkerhetsbestämmelser.

2. Real deal ser inte lika coolt ut som CGI om man kan agera rörelserna ordentligt och kan sina effekter.

3. En lösskjutningsanordning på vapnet ser inte så trovärdigt ut.

 

Men det är bara mina synpunkter lycka till..

 

Sant.

Vi kommer köra med effekter istället imorgon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej det är sant såsom Martin Öberg säger. Det krävs licens .

På båda alternativen som är.

 

Finns replika vapen som det flyger ut tomhylsor och kommer eld/rök ur pipan men ingen kula i fråga, Dessa används ofta i film men är i Sverige licenspliktiga och ett helvete att få tag på inom just Sverige. Går in under kategorin startvapen i svensk lag. Hör med en reenactment förening för mer info ^^

 

Alternativ två är ännu svårare.

Då lösplug används i riktiga vapen så måste du i fråga få tag på ett riktigt vapen.

Och om det är svårt att få tag på ett replikavapen så kan du nog förstå att det är svårt med ett riktigt XD

 

 

såååwh, Antingen gör du egna fysiska effekter med hjälp av mjöl, knallpulver, vad som helst var kreativ. Eller så gör du digitala effekter ^^

 

Keep it real ! ^^

 

Jag tror jag överväger att göra fysiska/digitala effekter ;D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...