Gå till innehåll

The Survival - Teaser


Desertwalker

Recommended Posts

Hejsan!

Jag och min polare är ganska nya inom självaste filmning och så.. tja man kan säga att vi är amatör amatörer :P

 

Okej, till saken.. Vi håller på med ett projekt, "The Survival" kallar vi det och vi har en ekonomi på ca 500 kr.

Vi använder DV- Kameror och annat för denna film, plus luftgevär, äkta amerikanska (506th airborne) hjälmar.. 60 år gamla..

 

Plot:

"Under slaget om Bastogne, hamnar en mindre grupp amerikanska soldater i ett bakhåll.

Alla soldater dör, utom två som hinner fly.

De blir avskurna ifrån deras högkvarter efter att tyskarnas Operation Stösser, och nu är dom ensamma tills förstärkningar kommer."

 

Filmen kan ni se här:

http://www.youtube.com/watch?v=16r8fZvfsqE&fmt=18

 

 

Konstruktiv kritik på teasern + ideèr och tips till självaste filmen är RUSKIGT välkommna :)

 

Snälla, vill inte höra något "fan vad dåligt, ni suger verkligen" eller "gå och häng dig" som man hört 10000 tals gånger bara för man är ny.

 

Tack på förhand

 

/Desertwalker

 

 

Om ni är intresserade av filmen så finns våran hemsida på http://thesurvival.madness-skelleftea.se

Länk till kommentar
Share on other sites

FAN VA DÅLIG! Näh, jag bara skoja. Jag är lite mer diskret av mig :)

 

Nej, detta var ju överaskande bra :P Om klippen inte skulle varit lika skakiga som de var så skulle jag gett toppbetyg.

"Where are we?" "This way" - Det lät väldigt authentiskt och bra :)

 

 

Allvarligt talat är detta nog den första teaser/trailer här på Voodoofilm som faktiskt fått mig att vela se den riktiga filmen :O

Länk till kommentar
Share on other sites

FAN VA DÅLIG! Näh, jag bara skoja. Jag är lite mer diskret av mig :)

 

Nej, detta var ju överaskande bra :P Om klippen inte skulle varit lika skakiga som de var så skulle jag gett toppbetyg.

"Where are we?" "This way" - Det lät väldigt authentiskt och bra :)

 

 

Allvarligt talat är detta nog den första teaser/trailer här på Voodoofilm som faktiskt fått mig att vela se den riktiga filmen :O

 

Håller med mega! du har fått en väldigt "mystik" i filmen. Om man bortser från ploten så får men den här känslan av en "adventure" film. Riiktigt bra gjort med en sånn buget. Och en riktigt härlig idé på film. Man skulle kunna ha med ett lite större "jump-cut" typ på när de verkilgen blir jagade!

 

"keep the film rollin"---

 

//Ponaaba btw behöver ni hjälp med något är det ba skicka pm.-

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med mega! du har fått en väldigt "mystik" i filmen. Om man bortser från ploten så får men den här känslan av en "adventure" film. Riiktigt bra gjort med en sånn buget. Och en riktigt härlig idé på film. Man skulle kunna ha med ett lite större "jump-cut" typ på när de verkilgen blir jagade!

 

"keep the film rollin"---

 

//Ponaaba btw behöver ni hjälp med något är det ba skicka pm.-

 

Adventure ja :P Jag fick en underlig Lord of the Ring flashback =/

Mycket härlig känsla på det iallafall :)

Länk till kommentar
Share on other sites

När ngt ser så här bra ut så brukar jag anta att kameran är skakig för att det är menat att den ska va det. (Cloverfield, Blair witch) comes to mind.

 

Nu respekterar jag att det här är en film som är helt annorlunda och förmodligen ser ut så av annorlunda själ. Men jag måste säga att det hade definitivt fungerat även bland sådana filmer.

 

Jag är själv inget fan av Svenskar som försöker sig på engelsk dialog eller uttal, det låter oftast as-kasst. Jag är inte heller galen i det Svenska språket, men väljer själv att göra saker på Svenska från o med nu, i o med att jag insett hur kasst det låter, reser man runt mycket så märker man det.

 

Det ni gör här låter sisådär. Det fungerar, det hänger med i stämningen på nå vis men tvärtemot vad andra sagt så tycker jag inte det låter särskilt autentiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

När ngt ser så här bra ut så brukar jag anta att kameran är skakig för att det är menat att den ska va det. (Cloverfield, Blair witch) comes to mind.

 

Nu respekterar jag att det här är en film som är helt annorlunda och förmodligen ser ut så av annorlunda själ. Men jag måste säga att det hade definitivt fungerat även bland sådana filmer.

 

Jag är själv inget fan av Svenskar som försöker sig på engelsk dialog eller uttal, det låter oftast as-kasst. Jag är inte heller galen i det Svenska språket, men väljer själv att göra saker på Svenska från o med nu, i o med att jag insett hur kasst det låter, reser man runt mycket så märker man det.

 

Det ni gör här låter sisådär. Det fungerar, det hänger med i stämningen på nå vis men tvärtemot vad andra sagt så tycker jag inte det låter särskilt autentiskt.

 

Skakig kamera förmedlar ofta en känsla, men i detta fallet, i en scen som ser ut som den gör, så skulle vem som helst kunna säga att en stadig kamerarörelse skulle fungerat bättre :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Häftigt :D

Jag brukar ofta när det gäller världskrigsfilm såga sönder filmer totallt för minsta historiska fel då ämnet ligger mig hemskt nära om hjärtat. ( Tillex Saving Private Ryan)

 

Nu är det dock amatörfilm vi talar om, men. Det ser ta mig fan bra ut! ^^

Bra att ni har tagit reda på ( eller kanske redan visste) lite bakgrunds information och inte bara skrivit ¨WINTER 1944¨ elr något liknande. Skit bra ^^

Nej det här kommer jag följa med spänning. Keep up the good work ! :D

 

Man såg kanske inte så mkt på trailern men av det lilla man såg blev man intresserad. När man sen kollade in hemsidan och allt blev det bara bättre.

 

 

Ett tips dock.

På start sidan på The Survival sidan är det en bild på ett luftgevär ett stativ och ett camo plag. Nu vet jag inte om ni kmr använda det men,

För att vara historiskt korrekt så hade inte ameriknerna camoflague uniformer under kriget. (except Marinkåren fast dem slogs i stilla havet mot japanerna samt med annan typ av camoflague) Speciellt inte woodland camoflague då det uppfanns först 1948.

 

Nu förstår jag dock ifall ni använder det och det gör inget om ni använder det eftersom det är svårt att få allt korrekt när man gör historiska filmer, Speciellt när man är amatörer ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Joo jag vet, vi ska försöka göra nån slags repaint eller nånting av vapnet så det ser ut som ett M1-Garand. Tyvärr så har vi inte ekonomin att köpa in/låna replikor av det så vi kan skjuta lösplugg.

Det svåra är att "göra" amerikanarna, för dom har mycket annars klädstil på vintern, tyskarna är dock enklare pga dom hade antingen helvita kläder eller någon typ av mörkare rock(?).

 

Annars så har vi nyligen filmat - vilket gick dåligt pga det blir mörkt så fort, så kamerorna kan inte filma i mörkret..plus att en av huvudspersonerna blev sjuk nyligen (feber) -.-

 

 

Aja, vi finns snart på IMDB också föressten :)

 

Kommer med uppdatering på hemsidan ASAP. har tyvärr inget CMS (content management system) så det går fortare att skriva. Så jag kommer troligen vara lite seg med updates på hemsidan, men ska försöka :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag måste säga att detta ser verkligen intressant ut. Ser verkligen fram emot vad det kommer att bli när den är färdig.

 

Konstruktiv kritik?!...det mesta har redan blivit sagt så jag kan bara säga, full fart framåt :)

 

Ha D Gött och kom ihåg att ha roligt under tiden ni håller på med filmen...tips från en annan nybörjare inom film :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu kom jag på varför jag störde mig på den skakiga kameran! Det är ju texten som fadar fram och ut som är svår att läsa när det skakar i bakgrunden :P Tror inte det blir några problem med det överhuvudtaget i själva filmen sen. Försökte att endast fokusera på själva filmen och inte texten, och då kändes det ju inte alls obekvämt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu kom jag på varför jag störde mig på den skakiga kameran! Det är ju texten som fadar fram och ut som är svår att läsa när det skakar i bakgrunden :P Tror inte det blir några problem med det överhuvudtaget i själva filmen sen. Försökte att endast fokusera på själva filmen och inte texten, och då kändes det ju inte alls obekvämt.

 

sant, det känns lite underlig med texten.

 

Funderar på att lägga upp självaste introt till "huvudfilmen" här så ni kan ge lite kritik på den. Om ni vill :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det svåra är att "göra" amerikanarna, för dom har mycket annars klädstil på vintern, tyskarna är dock enklare pga dom hade antingen helvita kläder eller någon typ av mörkare rock(?).

 

 

Nej faktiskt inte, Amerikanerna under Ardenneroffensiven hade fortfarande sina sommar uniformer eftersom dem inte hunnit bli utrustade med vinterutrustning innan tyskarnas plötsliga offensiv. Så det är Beige/ Khaki för hela slanten ^^ ( Alltså jävligt kallt XD)

 

Tyskarna hade vita camoflague dräkter elr grå-gröna rockar ( fältgrå kallas färgen^^)

Ibland både och. Ska dock tilläggas att tyskarna hade sina vanliga sommar uniformer under antingen rocken elr camoflaguet då det var på dem uniformerna dem hade sina gradbeteckningar.

 

Men ja tack :D Visa introt. Mkt intressant, Keep up the good work! ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej faktiskt inte, Amerikanerna under Ardenneroffensiven hade fortfarande sina sommar uniformer eftersom dem inte hunnit bli utrustade med vinterutrustning innan tyskarnas plötsliga offensiv. Så det är Beige/ Khaki för hela slanten ^^ ( Alltså jävligt kallt XD)

 

Tyskarna hade vita camoflague dräkter elr grå-gröna rockar ( fältgrå kallas färgen^^)

Ibland både och. Ska dock tilläggas att tyskarna hade sina vanliga sommar uniformer under antingen rocken elr camoflaguet då det var på dem uniformerna dem hade sina gradbeteckningar.

 

Men ja tack :D Visa introt. Mkt intressant, Keep up the good work! ^^

 

Hmm, sant det där.

 

 

Här kan ni ladda ner våra intro (som vi jobbar på, allt är inte klart).

Säg vilken ni föredrar, och vad som behövar fixas om nått är kasst.

allt är ju som sagt inte klart.

ladda ner ifrån våran ftp:

 

http://madness-skelleftea.se/videoklipprar.rar

 

om ni vill se våran extremt-värdelösa-filmning i slutet (länk nedanför denna text)... så tänker jag bara säga att vi failade TOTALT. allt var kolsvart och vi försökte göra nån häftig scen med nightshot som gick åt HELVETTE pga vi höll på typ frysa ihjäl plus att det var kolsvart XD

http://madness-skelleftea.se/TwoTribes2.wmv

Länk till kommentar
Share on other sites

Kopierar detta som jag skrev i en annan topic åt dig:

 

Hej, är detta ett seriöst projekt eller?

 

Av en ren slump skulle jag just lägga in en annons här på en skrivarpartner till ett WW2 manus, för jag själv har inte kunnat komma på en tillräckligt bra plott att fortsätta med.

 

Hursomhelst, det har inget med saken att göra, men fortsättningsvis så har jag jobbat med detta manus i 2 år och fortfarande inte kommit ut ur synopsis-stadiet. Under tiden jag jobbade med manuset skaffade jag en kontakt i USA med många WW2-snubbar-kontakter. Han kunde fixa statister till mig klädda till topp till tå med replica vapen och uniformer från WW2 + han hade fixat Halftracks, en M36 Jackson och en M8 Greyhound redo ifall inspelningen skulle dra igång. Det bästa är att såna där re-enactors älskar att spela sina allierade fallskärmsjägare eller tyska grenadiers så de tar ej betalt för att spela i filmen. Hursomhelst, får filmteamet betala bensin till fordonen och maten till statisterna.

 

Så som en snäll kille som jag är så har jag fixat lite för dig.

 

http://reenactor.se/FHF/index.html

 

Gå in på den sidan. Det är en svensk re-enacting sida. Om du har en någorlunda budget eller något som kan locka dem till att samarbeta så tycker jag du ska satsa på att få samarbeta med dem. Jag har för mig att denna föreningen har tillgång till en Sdkfz 222 armored car också. Att se ett sånt fordon i en film höjer statusen på den än mer.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kopierar detta som jag skrev i en annan topic åt dig:

 

Hej, är detta ett seriöst projekt eller?

 

Av en ren slump skulle jag just lägga in en annons här på en skrivarpartner till ett WW2 manus, för jag själv har inte kunnat komma på en tillräckligt bra plott att fortsätta med.

 

Hursomhelst, det har inget med saken att göra, men fortsättningsvis så har jag jobbat med detta manus i 2 år och fortfarande inte kommit ut ur synopsis-stadiet. Under tiden jag jobbade med manuset skaffade jag en kontakt i USA med många WW2-snubbar-kontakter. Han kunde fixa statister till mig klädda till topp till tå med replica vapen och uniformer från WW2 + han hade fixat Halftracks, en M36 Jackson och en M8 Greyhound redo ifall inspelningen skulle dra igång. Det bästa är att såna där re-enactors älskar att spela sina allierade fallskärmsjägare eller tyska grenadiers så de tar ej betalt för att spela i filmen. Hursomhelst, får filmteamet betala bensin till fordonen och maten till statisterna.

 

Så som en snäll kille som jag är så har jag fixat lite för dig.

 

http://reenactor.se/FHF/index.html

 

Gå in på den sidan. Det är en svensk re-enacting sida. Om du har en någorlunda budget eller något som kan locka dem till att samarbeta så tycker jag du ska satsa på att få samarbeta med dem. Jag har för mig att denna föreningen har tillgång till en Sdkfz 222 armored car också. Att se ett sånt fordon i en film höjer statusen på den än mer.

 

Lycka till!

 

Tack så mycket :)

 

Ska kolla upp det där, men kan tyvärr inte svara på om det går att vi har det eller så inte.. pga våran lilla budget.

Ska dock snacka med dom andra idag om vi kanske kan fixa det.

 

Ledsen för mitt sega svar :/

 

//DW

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...