Gå till innehåll

Kameraövervakning genom datorn/internet i hemmet!


ZeroCoolAce

Recommended Posts

Hej, är ny här på forumet och vet inte om "detta forum" är rätt för min förfråga!?!

Men jag gör ett försök. (och i annat fall får ni gärna komma med idéer/tips till andra länkar till andra forum/ställen där jag kanske kan får svar på mina frågor)!

 

Fallet är så att jag är ute efter en "Spionkamera" som man även kan koppla till datorn/internet och sen även komma åt genom internet från en annan dator!

(OBS! att det ska finnas någon typ av kod/säkerhet så inte andra kan komma åt kameran genom internet!!!)

Ja, jag har kollat runt en del på internet men inte hittat riktigt vad jag söker, då det inte heller får vara allt för dyrt (priser på 10-25 tusen)!

 

Kameran skall även vara av modell "spionkamera"/(mindre kamera), så den går att gömma.

Gärna en kamera som har "rörelsedetektor* inspelningsfunktion", så att en större hårddisk på datorn klarar av att filma under en längre tid, "i en kanske sämre upplösning" då jag kan vara på resande fot i 1-2veckor, och man slipper inspelning när ingen aktivitet är igång!

Är ute efter både bild och ljudupptagning i systemet.

Vet inte än i vilken prisklass jag kan tänka mig detta paket, men kanske upp till 3000-4000kr är vad man kan lägga!?! (Kan kanske lägga något mer om det är rätt utrustning)???

 

Plus är om detta system även finns med möjlighet att söka med kameran i olika vinklar (rörligt huvud), och utan att det låter och uppmärksammas av omgivningen!

(Dock är inte detta ett måste)!!!

 

Har även hittat en kamera som det går kolla genom 3G nätet, men då ska en ny mobiltelefon inhandlas, och jag har heller ingen koll på hur pass bra dessa system är, eller vad det kostar att koppla upp sig mot kameran!?! Så har någon koll även på detta så är jag väldig intresserad av tips och uppgifter...

 

Anledningen till att jag vill införskaffa mig dessa prylar är att jag bor tillsammans min äldre far, och i första hand vill kunna hålla ett övervakande öga på honom då jag reser runt en del, och han har råkat ut för en del olyckor i hemmet. Han har dock hjälp av Hemtjänst vissa dagar, men dom finns inte alltid tillgängliga och är inte alltid att lita på heller, (där av att jag vill ha en icke synlig kamera, så man även kan ha koll på dom)!

Sen är det även bra att kunna ha lite koll på lägenheten ifall det blir inbrott, eller något annat brott skulle ske, då man hör allt oftare om äldre som fått "oväntat besök" av rånare och andra obehagliga typer...(*Där av inspelning med "rörelsedetektor" till datorn som säkerhet)!

 

 

Ja, så har ni några idéer och hjälp att ge mig, så är jag väldigt tacksam.

Ställ även frågor om jag varit oklar i något, då det kanske är svårt att få med allt som man tänker i huvudet?!? Ja, det kanske även finns billligare varianter, eller andra system... vad vet jag?!? MEn är i alla fall tacksam för allt ni kan komma med, (så länge det finns lite substans bakom, då jag som sagt letat en del själv och funnit en del, men inte hittat riktigt det jag söker)!

 

 

Hälsningar/ ZCA

Länk till kommentar
Share on other sites

är det en sån här du söker?

 

ProQ Motion Webcam

Övervakningskamera som du kopplar till din dator via USB2.0. Via internet kan du sedan logga in på kameran för att i realtid se vad som pågår! Då Motion Webcam är utrustad med motor och motion tracking så följer kameran det som rör sig i bilden (60° horisontellt, 180° vertikalt). Upplösningen är VGA, 30 bilder/s. Digital zoom och inbyggd mikrofon. Fungerar med Win 2000/XP/Vista. Lev inkl programvara.

Pris: 399.90 kr

 

 

 

Denna vara är tyvärr slutsåld i nätbutiken men finns i vissa av våra fysiska butiker. För mer information kontakta din närmaste butik, eller maila till info@teknikmagasinet.se.

 

hittade den på teknikmagasinet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det kan nog vara något åt det hållet i alla fall!

 

Vet just nu inte så mycket om den bara, då det inte står så mycket om den! Sen att den ser lite väl stor ut för att ha den dold!?!

Men ska i alla fall kolla runt och se om man kan hitta den för att ge den ett omdömme på plats.

 

Priset kanske också säger att den inte är av allra bästa kvalite, (dock kan man ju ha tur ibland...men?!?).

 

Specifikt vad jag vill ha är ungefär:

-Liten "spionkamera" som är lätt att gömma/ ha dold.

-Skall gå att spela in genom datorn + även koppla upp sig till från "annan dator"/"Internet"!

-Ska ha både bild/film och ljudupptagning.

-Vara tyst...

-Hyfsad kvalite till ett vettigt pris!

...och någorlunda lättanvänd!

 

Kanske ska den även vara "trådlös", så inte kablarna ger den tillkänna?!?

 

Har även hört att det finns kameror som man kan koppla direkt till "internet uppkopplingen", så man inte alltid behöver ha datorn igång? Någon som vet om några såna "spionkameror"???

 

MVH/ZCA

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...