Gå till innehåll

Marsvin på rymmen


glödhet

Recommended Posts

Jag sitter och redigerar i Avid och har stött på ett problem. Fotografen har myggat den intervjuade men har glömt att sätta på ett vindskydd på myggan. Den intervjuade killen står mitt på en fotbollsplan och den viner och dånar i hans mygga.

 

Jag undrar hur jag kan få bort så mycket av vindljudet som möjligt men fortfarande behålla hans tal. Jag har varit inne i Audio EQ Tool men vet inte riktigt vilka rattar som jag ska dra i. Kan tänka att svaret ligger här i. Är supertacksam för hjälp. Kanske finns det andra vägar att gå??

Länk till kommentar
Share on other sites

Hm. En del vindljud ligger i den låga basen, men väldigt långt ifrån allt.

Myggor tenderar dessutom ha väldigt lite riktig bas redan från början, så jag skulle tro att, om vindljudet är så tydligt som jag fick som intryck av ditt inlägg, så kan du inte få bort det utan att förstöra ljudet ordentligt.

Gissar dessutom att ljudnivån redan från början var satt att nosa på nollan? Av nån %¤#%¤# brukar kameramän gilla den inställningen...

Passerar nivån nollan, så betyder det nämligen att det är inbrännt HÅRD dist i ljudet, & det får du inte bort med mindre än, om än osannolikt, med en fullständig rematering.

Det är inget man gör hemma med råd ifrån nätet.

Lättare att säga exakt though om du lägger upp ett exempel, men jag gissar att det enklaste hade varit att göra om intervjuen helt, den här gången med hörlurar så ni hör när det skiter sig & kan göra något åt det när det fortfarande finns möjlighet att rädda det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...