Gå till innehåll

Hmm...inspiration till SteadyCam?


Stene

Recommended Posts

  • 1 månad senare...
Här är min idé om en arm. Vad tycks?

 

Tyckte att det ska fungera men tycker du ska förlänga både öva o under benen med vajor o skruvor, istället för att har justering mekanism för kort. På så viss blir det lättare att justera skruvorna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyckte att det ska fungera men tycker du ska förlänga både öva o under benen med vajor o skruvor, istället för att har justering mekanism för kort. På så viss blir det lättare att justera skruvorna.

 

Visst, men jag vill inte ha den aldeles för lång. Och sen beror det lite på hur starka fjädrar som används. Jag har än så länge inte minsta lilla aning om vad jag kan få tag på för fjädrar.

Jag får prova mig fram :P

Laddar upp film och bilder när jag påbörjar projektet. Det lär ta ett bra tag med tanke på vår ekonomi. Jag studerar fortfarande på gymnasiet och brorsan fick precis ett 12.000kr trumset, så morsan håller hårt i plånboken :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Du för laddar ner formulär från HBS. Det under lätta dig. Du också måste hur mycket vikt du kommer att avända på din arm. Om du vill leta efter fjädrarna så kan du kolla Lesjöfors fjäder eller envikens fjädrar. Finns andra ställen men de här har jag köpt från.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 år senare...
  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...