Gå till innehåll

Adobe Encore CS3. Vanlig DVD med meny samt mapp med filmerna som filer.


Kontroll

Recommended Posts

Hej hej! Jäklar vad det snöar ute!

 

Mer tid för film!!!

 

Jag vill göra en DVD med vanlig meny men också att om man sätter in skivan i en dator ska där ligga en mapp med klippen separat som mov-filer.

 

Hur går jag tillväga? Går det att göra i Encore? Har annars ett program som heter Imageburn.

 

Tack på förhand!

 

 

Ett annat litet problem jag har som antagligen är väldigt lätt att lösa för er lite mer erfarna är

att jag har gjort en DVD men när jag under ett klipp vill gå tillbaka till titelmenyn kan jag inte klicka på något, det kan jag däremot när jag går till rotmenyn. Hur fixar jag så det går att klicka på mina buttons i titelmenyn efter att han gått tillbaka dit under ett klipp?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vill göra en DVD med vanlig meny men också att om man sätter in skivan i en dator ska där ligga en mapp med klippen separat som mov-filer.

Lägg filerna i en mapp på din hårddisk och använd DVD-ROM Content under Build-tabben för att lägga dit mappen i Encore. För att klippen inte skall hamna i roten på disken har jag för mig att mappen du vill ha på DVD-skivan skall ligga i en undermapp.

 

Dvs, om du vill ha en mapp som heter Goodies på din DVD skall du lägga mappen Goodies i en annan mapp på din hårddisk, tex, D:\00\Goodies . Jag minns inte helt säkert just nu, så prova dig fram med en DVD RW så länge.

 

...är att jag har gjort en DVD men när jag under ett klipp vill gå tillbaka till titelmenyn kan jag inte klicka på något, det kan jag däremot när jag går till rotmenyn. Hur fixar jag så det går att klicka på mina buttons i titelmenyn efter att han gått tillbaka dit under ett klipp?

Jag kanske missförstår, men under en film kan du aldrig klicka på något. Du kan däremot använda din fjärrkontroll för att ta dig till rotmenyn eller den meny som tog dig till filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja precis, klicka med en fjärrkontroll. :) När jag klickar på "tillbaks till titelmeny" med en fjärrkontroll kan jag inte klicka på någon button. Det kan jag däremot göra när jag går tillbaka till roten.

 

Nu har jag lagt in mappen med DVD content.

 

Hur får jag mappen under en undermeny? Den syns inte som en "fil" som t ex. timelines och menyer gör.

 

Stort tack Rogge!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja precis, klicka med en fjärrkontroll. :) När jag klickar på "tillbaks till titelmeny" med en fjärrkontroll kan jag inte klicka på någon button. Det kan jag däremot göra när jag går tillbaka till roten.

Vet ej. Ett långskott är att Loop Point för den menyn är ändrad från 00:00:00:00 till något annat. Om Loop Point står på tex 00:00:15:00 så kan man inte göra något menyval förräns efter 15 sekunder. Alternativt att menyns knappar inte fungerar eller är länkade någonstans. Det är svårt att svara på utan att se det framför sig.

 

På den meny du inte kan klicka på, kan du öht göra det någon gång på DVD:n?

 

Nu har jag lagt in mappen med DVD content.

 

Hur får jag mappen under en undermeny? Den syns inte som en "fil" som t ex. timelines och menyer gör.

Du kan inte länka DVD ROM Content till någon meny.

Länk till kommentar
Share on other sites

I början när inget är rört kan jag klicka på allt men om jag liksom går tillbaka till menyn under ett klipp kan jag inte klicka. Går jag däremot tillbaka till roten så skivan börjar om helt??? Kan jag klicka.

 

Ska kolla upp loop pointen.

 

Muchos tackos!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...