Gå till innehåll

redigera material från DVD-kamera


viktim

Recommended Posts

Hej, jag har fått uppgift att redigera många timmar videomaterial. Killen har spelat in på en dvd-kamera och jag har fått alla små dvd-skivor.

 

Jag förstår inte hur man ska importera material från en sådan dvd-skiva. Det är ju .vob filer och det går inte att importera dom.

 

Någon som vet hur jag gör för att få in det i premiere pro?

Länk till kommentar
Share on other sites

Premiere Pro är inte så förtjust i det formatet - troligen får du konvertera formatet till ngt annat. Alt köra ngt annat program.

 

Har du Encore eller After Effects kan du testa detta också (men jag tror inte det funkar i det här fallet):

 

- Stäng Premiere Pro.

- I Encore-mappen eller After Effects-supporting files mappen finns en fil som heter ad2ac3dec.dll

- Den kopierar du in i Premiere Pro’s ”grundmapp”.

- Starta Premiere igen.

- Testa

 

Läs här annars: http://premierepro.wikia.com/wiki/FAQ:How_do_I_import_VOB_files_/_edit_a_DVD%3F

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Premiere Pro är inte så förtjust i det formatet - troligen får du konvertera formatet till ngt annat. Alt köra ngt annat program.

 

Har du Encore eller After Effects kan du testa detta också (men jag tror inte det funkar i det här fallet):

 

- Stäng Premiere Pro.

- I Encore-mappen eller After Effects-supporting files mappen finns en fil som heter ad2ac3dec.dll

- Den kopierar du in i Premiere Pro’s ”grundmapp”.

- Starta Premiere igen.

- Testa

 

Läs här annars: http://premierepro.wikia.com/wiki/FAQ:How_do_I_import_VOB_files_/_edit_a_DVD%3F

 

/Max

 

Hi

Detta är inte någon lösning, men kanske en info som är bra att ha.

Jag gjorde ett reportage och av någon anledning så var ljudkanalen (Nr1) avstängd, men dock ej den andra kanalen. Väl hemkommen och red.-jobbet skulle börja. Premiere ville inte överhuvud taget spela upp något ljud. Jag labbade med det ett bra tag men måste ge upp.

Då slog mig tanken (jobbar i PC-Miljö) att jag kanske skulle pröva med min Mac. Helt otroligt, men där satt den, det fungerade och jag kunde senare leverera.

\\ Roppe

Ps

Har inga åsikter om vilken plattform som är bäst, datorer är datorer. "This machine have no brain, use your own"

Ds

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...