Gå till innehåll

Greenscreen


sitting

Recommended Posts

Hejsan, det är så att vi kommer använda greenscreen när vi spelar in. är det möjligt att man kan igenom datorn koppla datorn och byta ut greenscreen mot det man ska ha i riktiga filmen.

alltså när man kollar på skärmen så ska man inte se det gröna, utan man man t.ex. en vägg osv.

 

Är det möjligt?

om så vilket program?

Klarar alla kameror/datorer av detta?

 

// Jonathan

 

Ps: visste inte riktigt var denna tråd skulle va, så ni får flytta den om den nu skulle ligga fel, vilket jag tror att den gör. =) oj, rubriken blev också fel kom jag på. det skulle va:

Greenscreen ändrad direkt på skärm.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan, det är så att vi kommer använda greenscreen när vi spelar in. är det möjligt att man kan igenom datorn koppla datorn och byta ut greenscreen mot det man ska ha i riktiga filmen.

alltså när man kollar på skärmen så ska man inte se det gröna, utan man man t.ex. en vägg osv.

 

Är det möjligt?

om så vilket program?

Klarar alla kameror/datorer av detta?

 

// Jonathan

 

Ps: visste inte riktigt var denna tråd skulle va, så ni får flytta den om den nu skulle ligga fel, vilket jag tror att den gör. =) oj, rubriken blev också fel kom jag på. det skulle va:

Greenscreen ändrad direkt på skärm.

 

Lite krångligt att förstå vad du menar.

Man lägger en bild/film i bakgrunden över greenscreenen med hjälp av redigeringpogram.

om du är nybörjare? så är det väligt enkelt i pinnacle studio.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite krångligt att förstå vad du menar.

Man lägger en bild/film i bakgrunden över greenscreenen med hjälp av redigeringpogram.

om du är nybörjare? så är det väligt enkelt i pinnacle studio.

 

Lycka till!

 

 

okej, det jag försöker säga att medans man filmar med greenscreen så byts greensscreen till en vägg. tänkt dig väder nyheterna. dem stom står framför väderkartan står ju påriktigt framför en blue eller en greenscreen. och sen genom datorn direkt så ser vi typ en väderbild. är det möjligt att också göra så? så man ser direkt på plats hur det kommer bli.

 

har till o med gjort en bild i paint för att vissa hur jag vill:

http://img386.imageshack.us/img386/6701/greenscreensw8.png

Länk till kommentar
Share on other sites

har till o med gjort en bild i paint för att vissa hur jag vill:

http://img386.imageshack.us/img386/6701/greenscreensw8.png

 

Haha Sweet bild ;)

 

Jag är inte säker på att det går att göra i detta programmet men det är värt att titta närmare på. Programmet är "Adobe OnLocation" som är ett direct-to-disk video-redigerings program, tror jag.

 

Googla på det lite, kan vara precis det du letar efter!

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte om jag förstod rätt.

Men , det är väl poängen med greenscreen att man ska få bort gröna färgen och lägga till bild/video i bakgrunden. Så det är klart att det är möjligt. (men jag har ingen aning om hur man får det Live på TV :P)

 

kolla här får du se vad jag menar. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha Sweet bild ;)

 

Jag är inte säker på att det går att göra i detta programmet men det är värt att titta närmare på. Programmet är "Adobe OnLocation" som är ett direct-to-disk video-redigerings program, tror jag.

 

Googla på det lite, kan vara precis det du letar efter!

Lycka till!

 

Tackar! ska genast söka på det, verkar vara just det jag letar efter, dock synd att det är någon som igår i Adobe cs4 =/

 

Jag vet inte om jag förstod rätt.

Men , det är väl poängen med greenscreen att man ska få bort gröna färgen och lägga till bild/video i bakgrunden. Så det är klart att det är möjligt. (men jag har ingen aning om hur man får det Live på TV :P)

 

kolla här får du se vad jag menar. ;)

 

tack för länken! kommer ha användning av den sen =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...