Gå till innehåll

Hjälp att hitta ett filmljud...


mr007cool

Recommended Posts

Hejsan! Jag är ganska ny här, så jag vet inte så jättemycket om var man kan hitta olika filmljud.. Med det jag skulle vilja ha är ett (eller flera) ljud med tillexempel ett "swish-ljud" om texten åker över skärmen lite mystiskt.. Som det är i nästan alla filmer i början när tillexempel namnet på filmer kommer upp så är det ju alltig något ljud när den kommer upp.. Denna text blev riktigt krånglig men jag hoppas att ni förstår.. :P TACKSAM FÖR SVAR!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan! Jag är ganska ny här, så jag vet inte så jättemycket om var man kan hitta olika filmljud.. Med det jag skulle vilja ha är ett (eller flera) ljud med tillexempel ett "swish-ljud" om texten åker över skärmen lite mystiskt.. Som det är i nästan alla filmer i början när tillexempel namnet på filmer kommer upp så är det ju alltig något ljud när den kommer upp.. Denna text blev riktigt krånglig men jag hoppas att ni förstår.. :P TACKSAM FÖR SVAR!!!

 

Hej! Jag vet en Sample efx-cd som är producerad för musiker men duger väldigt väl till film oxå! Skivan heter Vengeance Sounds Effects Volume 1 och 2. Där kan du hitta alla slags swish, swosh-ljud.. etc.. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Swish å swosh är ju väldigt enkelt att spela in själv också, om man har ett någorlunda tyst rum och något att spela in på då. Annars ska det inte vara några problem att hitta i någon av de gratis effektarkiv på nätet, som vi länkat till några gånger här på forumet :)

Vill du köpa så är "blowing tools" (tror jag arkivet heter) väldigt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...