Gå till innehåll

Voodoofilm gör film tillsammans!: Synopsis


moonis

Recommended Posts

Ja så var då omröstningen avklarad. Det var alltså genren Komedi som vann, vilket gör att alla som nu vill bidra med synopsis i detta skede och kanske manus i steget efter, nu kan börja skriva på en synopsis inom den genren. Givetvis går det att blanda in någon anna genre men det ska ändå vara en komedi som grund.

 

Så hur länge tycker ni att ma ska få på sig att lämna in en synopsis innan vi går till omröstning om vilken vi ska göra om till manus?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ursäkta mig om jag komemr o klagar:P de vill jag inte MEN.

Komedi. hoppas att vi ahr en väldigt duktig och kreativ Manusförfattare i deta projektet isf.

För att göra seriös komedi krävs det 3 ggr så mer arbete att lykas få publik än skräck,action o drama..

 

eller vad är tanke med det färdiga matrialet?

Blir det seriöst fullt ut?

Någon som tänker TV eller distrubiton till dvd??

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja tanken är att det ska bli seriöst. Nu hade man chansen att rösta och Komedi vann med drygt 37% av rösterna, och då måste man följa det. Men som jag sa är det fritt att blandan in lite från annan genre, vilket jag tror att t.ex. jag själv kommer göra.

 

Tidsgräns kan vara bra så att man inte sitter och håller på en bra idé och inte hinner att slänga upp den innan vi stänger, för någon gång måste vi ju gå till omröstning med ett visst antal synopsisar

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Det måste vara en komedi eller? Alla har ju olika humor så det kommer bli svårt att göra alla nöjda =)

 

Räkna med att alla inte kommer att bli nöjda. Den dagen jag är helt nöjd med mina texter - är livet liksom klart.

Jag tycker det blir spännande att se hur vi fixar detta. Av någon anledning så väljer vi att skriva tillsammans. I det här läget är det väl bara att skriva på? Ta inte ut sådant i förväg. Då bromsas processen. Hur som helst, får man ur sig ett synopsis är det väl aldrig fel?

Har du svårt att få till med det komiska, skriv det som kommer. Det kan vi kanske också använda. Vi behöver ju motsatserna för att det komiska ska träda fram.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sant. Jag skulle iaf kunna tänka mig ett mindre familje "drama" då allt börjar med en oskyldig liten middag med nära och kära. Sluta med att någon (kanske gift) kommer ut ur garderoben ,kanske har någon döjlt att han/hon varit med i X antal porrfilmer ect. Sidor kommer fram som ingen visste. Allt detta på ett komiskt sätt så klart. OM det låter intressant så kan jag sätta igång med en synopsis. Jag är mycket öppen för kritik. =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...