Gå till innehåll

Vilken starwars planet?


Tekei

Recommended Posts

Hej :)

Jag och en klasskompis skall ha APU i skolan om ett tag och eftersom vi har varit slappa nog att inte fixa någon APU plats så fick vi i uppgift att göra en film.

Vi bestämde oss för att göra en Starwars-tribute eller liknande, precis som de femtioelva tusen före oss ;)

 

Nu till frågan.

Det är tänkt att filmen skall utspela sig på en planet/måne i Starwars-universumet (d.v.s INTE på jorden). Det finns några områden som jag funderar på att använda. Skog eller mosse. Men jag kan inte komma på några planeter i starwars-universumet som detta skulle kunna föreställa. Är det någon som har några tips?

 

Endor skulle inte funka... Det är mestadels blandskog där jag bor och dessutom är skogen inte lika "präktig" som Endors.

 

Kashyyk skulle också vara lite krångligt. Träden är helt enkelt för stora där.

 

Jag funderade lite Yavin 4, men om jag inte minns helt fel så är det mestadels träskmark där.

 

Rätta mig om jag har fel :)

 

Tack på förhand

 

/Tekei

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur svårt är det att göra en schysst Hoth-miljö om ni ska filma på vintern? Bara att rigga upp några fräna snökojor och ta fram de gamla samlarfigurerna från klassikerfilmerna och sätta igång med funderandet över hur läppsynk ska fungera :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag som tänkte föreslå Kashyyk... attans. :)

 

Som ovanstående sa, Hoth vore ju lämpligt, med snön som kommer snart och allt. Eller något träskigt.

 

 

Kashyyk skulle kanske funka om ni filmar med modeller eftersom träden då i jämförelse blir ganska stora.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaren :)..

Fast APUn är från och med nästa vecka och 5 veckor framåt så nån snö blir det ju inte... skall fundera lite mer över kashyyk. Fast jag har ju inte tid att bygga några modeller tills nästa vecka.. hmm...

Länk till kommentar
Share on other sites

Naboo... Jo.. Hmm.. Skall tänka på det..

Degobah? Nja... Hela planeten är ju ett stort träsk och jag ahr inga sånna i närheten... Det närmsta jag har är en uttorkad mosse.

 

Wallin: mjo... AVIT (Audio visuell IT/Design) en slags specialinriktad medielinje, går i 3a ja :) hurså?

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmen är tänkt att utspela sig någon gång INNAN episode 1.

Har funderat lite på under sith krigen eller någonting.

Det spelar iofs ingen större roll då det inte kommer att bli en så lång film och handlingen kommer nog inte vara mer än att någon slåss mot någon annan då vi inte har så lång tid på oss att planera spela in och klippa. Fast det vore coolt att göra en film med lite mer handling.

Kanske någonting att fundera mer över :P

 

Alderaan var en bra idée. Kan inte mycket om naturen där dock.

 

Såhär står det på den officiella hemsidan:

Much of Alderaan was covered by gently swaying grasslands and prairies. Alderaanian artists used the landscape itself to create living works of art, planting grasses of different hues and textures along carefully plotted paths. The savannahs supported a variety of ruminant life-forms, such as grazers and nerfs, and ranching was a common occupation on rural Alderaan.

 

http://www.starwars.com/databank/location/alderaan/?id=eu

 

Fast det betyder väl inte att det inte finns skog över huvud taget, eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

Eller så uppfinner man en egen planet eller bebolig måne (Endor är en måne) jag menar universum är stort, det finns säkert någon planet som george inte kommit på än som passar in jätte bra på miljön där du bor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo... Man har sett planeten från ytan. I episode IV tror jag det är, när de spränger planeten. Den ser ganska "slätt och savannig" ut faktiskt, med lite hav här och var. Fast skog borde det ju som du säger finnas någon stans.

 

Alderaan får det bli :P

 

Tack för hjälpen allihop :)

Länk till kommentar
Share on other sites

JTL (Jump to Lightspeed) är påbyggnaden till SWG (StarWars Galaxies) som är ett så kallat MMORPG (Massive Multiplayer Online RolePlaying Game).

 

Hmm, Både Yavin4 och Dagobah är väl ganska "träskiga"?

 

Jag tror att det blir lättare med Alderaan eller Rori :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...