Gå till innehåll

Ändra fältordning eller Deinterlace


filmkotten

Recommended Posts

hej!

Sitter med en AE sekvens med stillbilder och AE text. Jag har fått ränder i min Animerade text (som är skriven i AE) som syns i min färdiga QT-film. Jag behöver vända på fältordningen men hittar inte funktionen där jag vänder på den alt Deinterlace. (Interpret footage under fil är gråmarkerad)

Hur gör jag.

 

Tacksam för snabbt svar

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok så här är det. Jag har gjort en 5 sek sekvens med stillbilder samt text i AE. Importerar sedan filen i premier där jag klipper ihop ett antal olika sekvenser. Exporterar till MPEG2 upper fields. I både AE och Premier ser det bra ut. Likaså om jag via encode skapar en DVD. Problemet är när jag kollar dem komprimerade filen QT. Det är där som det uppstår ränder.

 

Om min förklaring är luddig så ifrågasätt gärna. Detta måste lösa sig.

 

Jag kan inte göra en interpret footage eftersom den är deaktiverad. Renderat till en annan fieldorder än orginalet? kanske, hur kommer jag till rätta med det då? Förlåt alla dumma frågor.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

Alla tips är välkomna

Du måste välja filen i Project panel för att Interpret Footage skall fungera.

 

Om det inte fungerar:

- Hur gör du?

- Hur gör du när du renderar ut - Export > Movie eller Composition > Add to Render Queue?

- Vad väljer du att rendera ut till?

- Vilken version av AE använder du?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...