Gå till innehåll

Äcklig lukt?


Kim-O

Recommended Posts

Är osäker på om någon har någon kunskap om detta, då det inte direkt är för filminspelning, men jag ställer frågan för att se.

 

Grejen är att vi gör en dokumentär om socialt beteende. Då ska vi filma ett test, vi ska placera en till synes livlös människa på gatan, och sedan se hur många som stannar och ser efter om han är död.

För att påvisa punkten om att människor inte bryr sig om andra, ska vi ha en del faktorer som förhoppningsvis "lockar bort" folk från människan. Såsom gamla, smutsiga kläder, och en äcklig lukt.

Grejen är dock att vi inte vet hur man skulle kunna få en motbjudande doft som urin, svett eller liknande om den här människan, utan att behöva dränka in honom i det.

 

Någon som har en idé? (om ni förstått vad jag menar?)

 

Vet att detta inte är en vanlig filmisk specialeffekt, men men...

Länk till kommentar
Share on other sites

Du vet när du tar ut sopppåsen ur soppkorgen, då brukar det finnas lite vätska längst ner, samla upp det i en vecka eller två så borde du ha en fruktansvärd doft.

 

ååå fyfaaan vad vidrigt :x annars testa att ha kläderna lite småvåta och låta dem ligga och torka för sakta, detta kan iofs. orsaka mögel, gör det det inte luktar det skit, eller det gör det väl med mögel också men.... ;) om man svettas i en tröja, som jag gjort med två tröjor jag haft på rock-konserter och en jag haft när jag fjällvandrar. Dessa torkar på samma sett slutar de i princip aldrig lukta :( tråkigt om man glömmer det eftersom de ibland bara luktar när man haft dem på sig ett tag och de blivit varma.

Kan kanske funka, annars kanske någon form av stinkbomb eller en sådan här: (dessa luktar hemskt)

http://money.cnn.com/2004/02/16/news/companies/toyfair_update/cap_stinkblaster_story.jpg

 

den jag hade luktade som diarré, fick den av en kompis, den fick mig nästan att spy ett antal gånger, kul att lägga i kompisarnas ryggor dock ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det verkligen ett toppenbra experiment om du drar slutsatsen redan nu?

 

 

Nej då, vi drar inga slutsatser än. Det är bara det att vi TROR på den slutsatsen, och om det inte stämmer, så vet vi det, och då blir experimentet kanske mindre intressant. Men, som sagt, vi har ingen slutsats, bara gissningar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...