Gå till innehåll

Final Cut Pro med MPEG4 och h264


deem

Recommended Posts

Jag har precis köpt en Samsung VPHMX20C (FULL HD) kamera. Formatet på det som man spelar in blir i MPEG4 med kodek h264.

 

Mitt problem är att jag inte kan redigera det på något smidigt sätt i Final Cut Pro eftersom vad jag läst mig till så är h264 inte ett redigerbart "format" utan mer en "slutproduktion".

 

Någon som har en aning om hur jag ska göra för att kunna redigera mina filmer? För tillfället så hänger inte bild/ljud med varandra i viewer i FCP.

 

Tack på förhand

Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Testa att rendera materialet först när du tankar in det på Final Cut. MP3 gillas heller inte av Final Cut men, renderar man de så brukar det gå fint.

 

Jag kan inte tänka mig att det skulle vara ett slutproduktionsformat. Oavsett vad det är för format i en kamera, SKA man kunna redigera. Jag tror inte att Panasonic kommer med ett format som inte går att redigera.

 

En annan sak som du kan göra är att konvertera materialet, men det får verkligen vara det sista du gör, om inte annat fungerar.

 

Lycka till!

 

Neo

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för ditt svar. Jag lyckades tillslut och det genom att konvertera i programmet "Compress" till någon som heter "Apple Intermediate Codec". Därefter exporterar jag det till DVD Studios och bränner det på en vanlig dvd skiva i 1920x1080 . Det verkar som att det blir mycket bra bild tack vare detta :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...