Gå till innehåll

Scenkombinationer i Encore CS3


Kontroll

Recommended Posts

Hej hej! Antar att det här blir en till Max! =)

 

Det är så att jag är på gång att bränna ut en skiva med några animationer.

 

Fick förfrågan om det finns möjlighet att kombinera scener.

 

Säg att det finns 15 animationer att välja mellan på skivan. Går det då att göra så man kan välja t ex. att bara spela upp animation 1 och 14 eller måste jag göra klipp med massa olika kombinationer?

Jag söker alltså möjligheten att skapa en menu där det står välj scener att spela upp. Där kan man klicka i t ex.: Spela upp; klipp 1, klipp 2 och klipp 13. som då spelas upp efter varandra och gärna också går att loopa som tre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej hej! Antar att det här blir en till Max! =)

 

Det är så att jag är på gång att bränna ut en skiva med några animationer.

 

Fick förfrågan om det finns möjlighet att kombinera scener.

 

Säg att det finns 15 animationer att välja mellan på skivan. Går det då att göra så man kan välja t ex. att bara spela upp animation 1 och 14 eller måste jag göra klipp med massa olika kombinationer?

Jag söker alltså möjligheten att skapa en menu där det står välj scener att spela upp. Där kan man klicka i t ex.: Spela upp; klipp 1, klipp 2 och klipp 13. som då spelas upp efter varandra och gärna också går att loopa som tre.

Playlist är det du skall använda i Encore för att uppnå det du vill uppnå. Loopningen går inte att göra, om man inte kombinerar Playlists förstås.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så det går! Härligt... Ger det möjligheten att själv senare från skivan skapa just en playlist?

 

Hur kombinerar man playlists? Ska jag dra en slut-pil till samma playlist man spelar upp så att man alltså när playlisten är slut går tillbaka till början av samma playlist? Går det?

 

Antar att det isf gör att man måste stänga av dvd:n varje gång man ska spela en ny animation?

 

Tack för din hjälp Rogge!

Länk till kommentar
Share on other sites

Så det går! Härligt... Ger det möjligheten att själv senare från skivan skapa just en playlist?

Nej, du skapar en Playlist i Encore och lägger till det som skall, eller inte skall spelas i den Playlist du håller på med. När DVD:n är bränd så går det inte att ändra. Då får alltså inte en interreaktiv DVD som slutanvändaren kan välja den ordning han/hon vill att respektive animation skall spelas upp.

 

Hur kombinerar man playlists? Ska jag dra en slut-pil till samma playlist man spelar upp så att man alltså när playlisten är slut går tillbaka till början av samma playlist? Går det?

Ja, det går och kommer i sådant fall att loopa. Dvs, om du sätter End Action på Playlist 1 till Playlist 1 så kommer Playlist 1 att spleas upp när Playlist 1 har kommit till slutet av Playlist 1.

 

Du kan ha många Playlists i varje Project, så du kan sätta ihop massor av olika kombinationer av dina amineringar. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...