Gå till innehåll

Hur blir jag svart?


frostic

Recommended Posts

Jag behöver sminka mig så jag ser ut som en svart man (afrikan-svart, helst).

 

Google hjälper mig inte. Tips? Riktigt mörk foundation runt ögonen och utstickande delar kan jag tänka mig ger hyfsad effekt, men finns det inget "black-man makeup" att köpa?

 

Det ska vara en komedi så det gör inget om det ser fejk ut, dock är det såklart bra om det ser realistiskt ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ring Robert Downey JR och fråga;)

 

http://randt.files.wordpress.com/2008/07/downey-jr-tropic-thunder.jpg

 

I övrigt tycker jag att man ska sluta tänka "det är komedi, det är ok om det ser fejk ut"...

 

Fel... ser det fejk ut så ser det ut som om Seltzer & Friedberg gjorde filmen...

 

 

Ok, deras problem är väl mest att dom inte vet hur man berättar ett skämt... men iallafall.

 

Någon här skrev ett citat jag alltid gillat. "Humor måste tas på allvar för att vara roligt". Och andra ställen har jag läst om åsikter som att man måste liksom leverera humor med ett pokeransikte.

 

Det är bland annat det som gör att jag gillar Hot Shots 1&2 och Tropic Thunder så mycket. Dom är inte bara komedier... de är jävligt bra actionfilmer från början.

 

Men nu gled jag jävligt off topic...

 

Tror som de andra att hudfärgen är inte allt. du behöver modelera om ansiktet för att det ska se trovärdigt ut. Annars ser det bara ut som att du hällt oboy i sminklådan och klinat på...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för lektionen i filmhistoria, men det är inte meningen att det ska se proffsigt ut ;)

 

Oboy, haha. Kanske funkar? Hmm. Köpa "extra dark" foundation och sen dutta på oboy... hmm. Värt ett försök. Grillkol kanke kan funka också när jag tänker efter.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...