Gå till innehåll

Hur gör jag detta som Vegas folket har gjort?


Filips

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

Mitt tips är att sluta använda Vegas XD Jag använde de för ett bra tag sen och tyckte jag kunde ganska mycket men sen gick jag över till After Effects och insåg att Vegas är skräp :P Tanka/Köp After Effects och sen är den där "effekten" lättare än lättast :P Bara skicka ett PM om du behöver hjälp. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

dedär är jävligt jobbigt om de är en rörlig bild. du måste maska personerna vare frame, sen lägger du allt i 3 lager, alltså lagret längst bak ska vara originalbilden, sedan andra lagret ska vara remsan, å lagret längst fram är där du har maskat persornerna, bara du har orken så blire nog finfint!

Länk till kommentar
Share on other sites

""""""Mitt tips är att sluta använda Vegas XD Jag använde de för ett bra tag sen och tyckte jag kunde ganska mycket men sen gick jag över till After Effects och insåg att Vegas är skräp :P Tanka/Köp After Effects och sen är den där "effekten" lättare än lättast :P""""""

 

du kan ju inte jämföra AFterEffects med Sony vegas! det är ju inte ens samma sort program! AE skulle jag vilja kalla mer Effect program och vegas mer för videoredigering. När du säjer att du slutat med vegas och gott över till AE blir jag nyfiken :p . Sitter du och redigerar långfilmer i AE!!!???.

 

Det ultimata skulle ju så klart vara att ha vegas och kompletera med AE

 

till Dig Filips:

ja det är maskat med den lilla path/pen toolen i pan/crop för clippet.

 

Abbe

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...

Nu vet jag inte om det där var sarkastiskt menat, men redigera är iaf när du klipper i filmen, så att du tar bort när man ropar "action", elr vad man nu ropar när kameran ska rulla. Göra effekter är när du lägger på explosioner elr liknande för att simulera något som inte kunde göras på inspelningsplatsen.

 

/Jonis Film

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...