Gå till innehåll

...till en ny nivå


pastorjonsson

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är helt ny på forumet men har länge läst era kommentarer och ämnen. Jag är dock inte ny vad gäller videokameror då jag sedan barnsben haft kameror till "hemmabruk". Men nu har intresset ökat och jag har just köpt en HV30 med en Röde Videomicrofon [samt ett UV-filter], mest för att skydda linsen.

 

Men är det något mer "roligt" man bör/kan köpa. Jag gör ju inte filmer, utan det är fortfarande till hemmabruk, men det är ju så mycket roligare att se en bra gjord hemmafilm än en dålig.

 

Finns det ngt fler filter man kan ha använding för, typ Skyline? Hur stor användning har man av en vidvinkelkonverter? Och finns det billiga kamerastativ med hjul?

 

Tar gärna emot lite tips från ni som kan detta bättre än jag. Hur tar jag mitt filmande till en annan nivå?

 

Mvh / Simon Jonsson

Länk till kommentar
Share on other sites

35mm-adapter och steadycam till hemmafilmer?!

 

Ett schysst stativ är väl egentligen vad du behöver. Annat känns ganska överflödigt. Men om du absolut vill köpa något skulle det väl vara typ en 35mm-adapter, men det tror jag knappast att du orkar pilla med till en hemmavideo!

Länk till kommentar
Share on other sites

35mm-adapter och steadycam till hemmafilmer?!

 

Ett schysst stativ är väl egentligen vad du behöver. Annat känns ganska överflödigt. Men om du absolut vill köpa något skulle det väl vara typ en 35mm-adapter, men det tror jag knappast att du orkar pilla med till en hemmavideo!

 

Varför skulle en bildstabilisator vara överflödigt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...