Gå till innehåll

göra Dimma, rök i en skog.


niclastörnblom

Recommended Posts

Jag ska filma i en skog om en månad och undrar om någon vet hur man kan få en dimma, rök eller dylikt. tänkte att det säkert finns några kemikalier man kan blanda ihop för att göra dimma, rök.

 

någon som har förslag eller andra ideér?

 

hej å hå

 

Tänd på skiten!

Ne MEN det finns ju rökmaskiner. rökpå burk. Funkar ju skitbra och är inte dyrt.

De skulle jag köpa!

lycka te

Länk till kommentar
Share on other sites

vart att nämna är att jag skjuter detta på super 16mm, och kan tyvärr inte släpa på ngn generator då all kraft går att bära arrin ut till skogen,,,dessutom är det en nationalpark så jag vill hålla det rätt tajt och simpelt....jag tror inte att det håller att göra det på datorn,,,har svårt att tänka mig det...då jag inte har någon erfarenhet av det...jag spela in mitt på dagen men använder tungsteen för att få känslan av natt, dessutom ska jag fixa looken mer i telecine processen.. jag vet inte om detta påverkar vad förslags rök jag kan fixa... men har hört att det ska gå att balanda lite kemikalier å skit i enburk...så ska det bli en tjock fin dimma....några andra förslag?

 

tack för all hjälp =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vanlig rökvätska utvecklar ju rök även om den värms på annat sätt än med rökmaskin (rökmaskin är naturligtvis att föredra av kvalitets- och säkerhetsskäl). Tänk på att kyla röken om du vill ha den där klassiska markdimmeeffekten bara.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har inte så många val tyvärr. Rökmaskin är det absolut bästa, eller en "hazer" om du får tag på en sådan är helt grym till det du beskriver. Rökmaskin ser lite fejk ut om man skall producera dimma. Att fixa dimma i posten är ju ett alternativ. Några kemikalier som producerar en trovärdig effekt finns nog inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...