Gå till innehåll

Skrivmaskins effekt i Vegas Pro


Pacific

Recommended Posts

alltså börja med att kolla xfc-chippet i din skrivmaskin alltså vilken årgång det har. om det är äldre än -02 så går du in på skrifter options i vegas och ställer in 2.6 på chip channel. i rutan till höger skriver du "write text in rolling effect" och sen är det bara att köra på. jag var inne och kollade på skrivmaskiner på onoff i veckan och de flesta har en blockplug i chippet för att man inte ska kunna göra så här men dra lite försiktigt i tennsticket så ska det funka. lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

alltså börja med att kolla xfc-chippet i din skrivmaskin alltså vilken årgång det har. om det är äldre än -02 så går du in på skrifter options i vegas och ställer in 2.6 på chip channel...

 

Om jag inte har helt fel så bytte dem till 2.6 redan 2001. Rätta mig gärna om jag har fel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om jag inte har helt fel så bytte dem till 2.6 redan 2001. Rätta mig gärna om jag har fel.

 

nja alltså ring till supporten och fråga efter din access id-nummer, skriv sedan in det i skrifter access-rutan i vegas. men om du kan trimma upp chippet till 2.9 så kan du få ett shift access account hos supporten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu vet jag inte riktigt om jag hänger med i svängarna men enligt supporten så ska det inte spela någon roll om du uppdaterat den eller inte då den arbetar offline. Sen vad dess access-id har med mjukvarustrukturen att göra fattar jag inte heller. Försök hålla dig inom trådens ämne, tack.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu vet jag inte riktigt om jag hänger med i svängarna men enligt supporten så ska det inte spela någon roll om du uppdaterat den eller inte då den arbetar offline. Sen vad dess access-id har med mjukvarustrukturen att göra fattar jag inte heller. Försök hålla dig inom trådens ämne, tack.

 

alltså läs vad jag skriver... shift access account får du när du trimmat upp chippet till 2.9. alltså den arbetar offline men har en wired cable som går genom telefonjacket vilket gör att det funkar att gå semi-online om du har trimmat chippet. suck...

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, men om det är den kabeln jag tror du menar så är det billigare att bara köpa det nya 2.9-chippet på blocket eller något. Då slipper du dessutom risken för system failure vid online-uppgraderingen. Men nog om detta nu, tror faktiskt trådskaparen har fått reda på allt han behöver.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, men om det är den kabeln jag tror du menar så är det billigare att bara köpa det nya 2.9-chippet på blocket eller något. Då slipper du dessutom risken för system failure vid online-uppgraderingen. Men nog om detta nu, tror faktiskt trådskaparen har fått reda på allt han behöver.

 

alltså för fan gosse... 2.9-chippet har ett skinnstift på insidan vilket gör att det inte går att plugga upp om du inte får access up pluging id number från supporten. så det lär du inte hitta på blocket, hehe.

Länk till kommentar
Share on other sites

alltså för fan gosse... 2.9-chippet har ett skinnstift på insidan vilket gör att det inte går att plugga upp om du inte får access up pluging id number från supporten. så det lär du inte hitta på blocket, hehe.

 

Kan du sluta tro att du vet allting?

Citerar direkt från deras sida:

"The 2nd version of the ScriftTronic has a static internal plug, but plug can easily be removed by any user."

 

Helt ärligt så verkar det som om du skriver massa fast du inte riktigt har koll på vad som egentligen gäller. Åter igen, trådskaparen är nog redan nöjd!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...