Gå till innehåll

Cirkel Projekt: Fem minuters förvirring (ale..)


ale..

Recommended Posts

Fem Minuters Förvirring

 

En del i studie cirkel projektet :)

Filmen finner ni vid:

 

Har filmat/redigerat 99% själv...;) Är inte en så erfaren filmare, min första seriösa film med kamera och stativ faktiskt...;) Är tretton år så förmodligen kommer det fler/bättre filmer i framtiden... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

skummade igenom videon lite snabbt.

mestadels trevligt tycker jag.

Fast i vanlig ordning så har jag några invändningar. Konstruktiv kritik.

Trimma klippen lite mer. bla filmade du någons ben i en säng. Kändes omotiverat. Skruva loss "panoreringsskruven" på stativet lite mer. Det hackar. Och 7:20 in så hör man stativet knarra när du gör en panorering (kanske förekommer ännu mer?)

Tänk på vad du zoomar, om du nu ska använda zoom. Tex zoomar du in i himlen så kanske det passar mer som ett avslut i filmen?

Vad är resterande 3:45min av filmen om 5 är förrvirring?

Har du filmat humlan och de andra insekterna / blommorna? Det var extra snyggt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänk på interlacing nästa gång - för att få bort "ränderna" i filmen. ;)

 

Helt ok nybörjarfilm. Härliga motiv och skön musik. Dock lite laidback, men det är inget fel med det. Nästa gång kanske du vill försöka dig på någonting mer avancerat, t ex skriva ett manus och hyra in dig på filmplatser. Man lär sig alldeles otroligt mycket om man arbetar med alla dessa beståndsdelar: Manus, skådespelare, regi, varierade inspelningsplatser, ljus, ljud, förarbete, efterarbete osv.

 

Jag föreslår dock att du skaffar en steadicam för att stabilisera upp kameran när du filmar, det gör en alldeles otrolig skillnad vid rörelser med kameran. Glöm inte heller bort att tänka på ljus när du väljer din inspelningsplats - vissa klipp i din film var lite väl mörka! Även ljudet var lite konstigt ibland (du kanske glömde att ta bort ljudspåret för filmen). Annars, som sagt, godkänt och trevligt resultat. :bire

 

Kan du nämna några specifika punkter som du känner att du har utvecklats på när du har gjort din film?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tack för all feedback. Som nybörjare behöver jag all feedback jag kan få.

Filmen var det enda jag hann åstadkomma under den korta tiden då bla skolan kom ivägen. Ska börja planera inför en ny film och då med bättre organisation ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...