Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Voodoofilm Studiecirkel #2.4 [Presentera din film!]

Besatt medlem GodeDoktorns avatar
    Reg.datum
    jan 2008

Standard Voodoofilm Studiecirkel #2.4 [Presentera din film!]

Presentera din film

Den 10 September har slagit in och det är dags att visa upp de verk vilka vi har arbetat med under den senaste månaden. Fetstila titeln till din film och skriv ner en kort beskrivning av den - vad den handlar om, hur det har gått med inspelningen, plus och minus samt (andra) egna reflektioner. Glöm heller inte att skapa en tråd i Kolla Min Film-avdelningen samt länka till den här!

Obs! Glöm inte att fylla i övriga tankar i följande tråd:
    http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=21575

Medlem ale..s avatar
    Reg.datum
    feb 2008

Standard

Fem Minuters Förvirring

http://forum.voodoofilm.org/showthre...214#post162214

Den färdiga produkten blev en mix av gamla filmsnuttar från sommaren och sommarens regnoväder. Kom inte på någon ordentlig idé så jag gjorde så gott jag kunde. Använde lite klipp som filmades när kameran bara stod på för att fånga idéer. Gjorde flera olika versioner och den här blev enligt mig bäst.

Det som varit +:

* Överraskad av hur bra resultatet blev. Jag har aldrig tidigare filmat seriöst med min egna videokamera och stativ. Filmen gjordes till 99% själv.
    Skötte kameran och redigeringen nästan helt själv.
    Är tretton nu... ska fortsätta experimentera mig fram och börja hänga här oftare

* Projektet har varit mycket givande för mig Mycketbra initativ

-:

* Hade säkerligen om jag planerat tiden bättre hunnit med mer.

*Filmen blev längre än 5min
    Senast redigerad av ale.. den 2008-09-12 klockan 11:45.

Besatt medlem GodeDoktorns avatar
    Reg.datum
    jan 2008

Standard

Det går inte att se din film på Vimeo - som någon skriver i din presentationstråd så behöver du nog ändra så att den är "Public" istället för "Private." Men det ska bli väldigt intressant att se vad resultatet liknar!

Kul att du tyckte om att arbeta i cirkeln!

Hoppas att den är lika givande för alla.