Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 26 till 29 av 29

Ämne: Julkalender 08 (Finns det några snälla barn?)

Medlem
    Reg.datum
    nov 2008

Standard

Du behöver inte, för min del, lägga ett nytt inlägg, själv går jag direkt till er site. Det ska bli kul att se fortsättningen.
    Oldman

Besatt medlem Andreas Sjoebergs avatar
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

En affisch för att promota julkalendern. Vad tycker ni?

Besatt medlem Andreas Sjoebergs avatar
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

Åh vad skönt att det är över, intensivredigering och komponeringsjobb de sista 42 timmarna inför det sista avsnittet. Inte supernöjd, men jag hade inte mer tid att fixa det. Tänker att till DVDn blir det nog att försöka finslipa alla avsnittet så de blir bättre, jobba mer med effekterna som sista avsnittet inte var jättesnyggt gjorda (skulle fått maska och ljusa upp vissa partier så det kändes som att dem verklgen sköt och synka med ljuden bättre) utöka något avsnitt med material och lite extra material som inte visats!

Var det någon som följde julkalendern? Vad tycker ni som helhet? Var inte direkt ett lätt projekt, men jag har lärt mig riktigt mycket, man skulle nästan kunna säga att det var en intensivkurs i filmskapande! Man känner verkligen hur man utvecklats.

Alla mål blev nådda med projektet.
    Att styra upp ett större projekt som julkalender
    Att varje avsnitt ska ha något av handling och inte vara en transportsträcka för nästa avsnitt (med undantag att man skulle kunnat satt ihop 18,19 och 21,22 som ett avsnitt)
    Att varje avsnitt innehåller en cliffhanger (Kanske missade i något avsnitt)
    Att lära oss skriva dialog och spela in dialog utan att det känns spelat
    Att lära sig regissera skådespelarna
    Att lära sig skådespela och se vad som fungerar och inte fungerar.
    Att effektivisera inspelning på plats och redigeringen.
    Att få in en rutin på inspelningsplatsen.

Några av ett antal mål man haft. Tanken var att detta ifrån början skulle vara ett nollbudget projekt. Men p.g.a. tidsbrist och rekvisitabrist har det kanske kostat upp mot 40 000 kr att genomföra då jag tagit 120 timmar ledigt från jobbet och räknar det som investering i projektet.

Nu har vi marknadsfört oss själva och hoppas att kunna få sponsorer till nästa projekt! Vi har redan några planer framöver!

Hoppas julkalendern har varit underhållande och att norrländskan inte stört alldeles för mycket! Kanske borde texta för er som inte förstår norrländska. Kritisera gärna (kan hända att du hittar något som jag inte har upptäckt ännu)

Hälsningar
    Andreas Sjöberg

Besatt medlem Kensais avatar
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Har inte sett alla avsnitt men är lite impad! Riktigt bra för att vara ett "nollbudgetprojekt".
    When they kick at your front door, how you gonna come,
    with your hands on your head or on the trigger of your gun?