Gå till innehåll

Projektor eller dator


Meikäläinen

Recommended Posts

Jag vill bara av ren nyfikenhet göra en liten undersökning bland smalfilmarna på dethär forumet och min fråga lyder: Finns här någon som klipper sina filmer för hand (mha viwer och tejp eller cement) och visar den färdiga filmen med projektor, eller scannar ni all film till digitalt och editerar och visar den på dator. Och om ni skannar filmen vad gör ni sedan med själva råfilmen (super 8, 16mm etc).

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag scannar och klipper i dator.

Eventuellt klipper jag för hand bort längre misslyckade/överflödiga sekvenser och skarvar ihop flera rullar, men mer "hantverk" än så blir det inte. Tittar inte heller i projektor.

 

Efter scanning så hamnar råfilmen i byrålådan...

Länk till kommentar
Share on other sites

Efter att de nu kommit in några svar på olika klippnings- och visningssätt, kan jag ju själv tala om att jag klipper för hand med viwer och tejp el. cement och visar all film med projektor. För mig är halva nöjet med smalfilm att just få visa filmen i projektor efteråt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...