Gå till innehåll

Super 8 musikvideos, i hög kvalitet.


Uppsala BildTeknik

Recommended Posts

Vi har nyligen updaterat hemsidan och vi har bl.a. en del av de musikvideos vi har scannat från super 8 online, i hög kvalitet.

 

Ni hittar musikvideona på http://www.uppsalabildteknik.com/?page=134

Om ni inte kan se filmklippen på hemsidan mäste ni updatera er flash player. Direktlänk till updatering finns på samtliga sidor med provfilmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

De två jag har gjort:

 

"Moto Boy - What it was like to be with you" & "Hanna Liten - Me against the world"

 

är filmade med en Braun Nizo 561 Macro. Den första på den gamla hederliga K40n när den fortfarande fanns och den andra på Wittners motsvarighet Wittner Chrome 40T.

 

Kul att du gillar dem :)

 

MVH Andrea.

Länk till kommentar
Share on other sites

De två jag har gjort:

 

"Moto Boy - What it was like to be with you" & "Hanna Liten - Me against the world"

 

är filmade med en Braun Nizo 561 Macro. Den första på den gamla hederliga K40n när den fortfarande fanns och den andra på Wittners motsvarighet Wittner Chrome 40T.

 

Kul att du gillar dem :)

 

MVH Andrea.

 

najs. har själv en 561, dock ej macro. Är det stor skillnad på WC40T och 64T?

Länk till kommentar
Share on other sites

Lisa Lindal = Canon 814 + K40

 

The Rasmus = Kodak V2 200T och V2 500T, om jag inte minns fel. Vi kommer att lägga upp den i bättre kvalitet inom X antal veckor. The Rasmus ska skicka ett miniDV band till mig så vi kan göra en egen version för internet, Youtube håller inte riktigt måttet... Vet inte vad det är för kamera.

 

Nom de Guerre = Canon 814 + 64T

 

1978 = Canon 814 + K40

 

Jag kommer att updatera med nya videos inom X antal veckor.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Updatering angående emulsioner, om någon är nyfiken.

 

Petters video "Min Click" är filmad med 100D, en gråmulen dag. Färgerna är tweakade i post.

We are soldiers we have guns musikvideo "The great depression" är filmad med K40, framkallad hos Dwaynes. Slowmotion scenerna är filmade med upp till 70 fps. Riktigt snyggt med silhuettbilderna i slowmotion tycker jag. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...