Gå till innehåll

Vad behövs för att kunna börja använda en Red Scarlet?


02simond

Recommended Posts

Jadu. förhoppningsvis CF- kort för att lagra. Kablar? en bra dator ( dualcore hållet och bättre) Hårdiskar som är snabba och stort utrymme.

 

Är det nån som skulle kunna vara vänlig och lista allt man behöver.

Vore grymt bra, tror många skulle vilja veta också :)

Tack

Länk till kommentar
Share on other sites

..Lista allt ?

 

Lite som en "hur långt är ett snöre" fråga.

 

Varför inte börja med att lista det allra nödvändigaste för att överhuvudtaget fota, spela in och redigera? Kan man jämföra med vad som krävdes för Red? Såg t ex att det skulle vara möjligt att använda Adobe Premiere CS3 snart...

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför inte börja med att lista det allra nödvändigaste för att överhuvudtaget fota, spela in och redigera? Kan man jämföra med vad som krävdes för Red? Såg t ex att det skulle vara möjligt att använda Adobe Premiere CS3 snart...

 

exakt det kan ju inte vara så svårt att lista. Exakt de grundsaker en vanlig användare behöver för att kunna filma, och sen importera i datorn i princip. Ingen som vet ungefär?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja visst, grundsaker

 

1. kamera

2. dator, PC/MAC, Dual Core, 7200rpm disk (och nvidiagrafik för PC)

3. redigeringsprogram*

4. Mikrofon + kablar (miniXLR)

5. kablar (FW800, USB2)

 

*(FinalCut är det som nämns i FAQ men Avid ska funkar idag och Premiere är ju på gång)

 

 

Allt står på hemsidan och i FAQn

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja visst, grundsaker

 

1. kamera

2. dator, PC/MAC, Dual Core, 7200rpm disk (och nvidiagrafik för PC)

3. redigeringsprogram*

4. Mikrofon + kablar (miniXLR)

5. kablar (FW800, USB2)

 

*(FinalCut är det som nämns i FAQ men Avid ska funkar idag och Premiere är ju på gång)

 

 

Allt står på hemsidan och i FAQn

 

Jag menar vad som behövs till kameran. Det räcker ju inte att köpa själva kamerahuset för att kunna filma vettigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan alltid se på FAQ hos Red-kamerans hemsida.

http://www.red.com/faq/

 

De erbjuder det du behöver i kameraväg. Du kan även läsa om komponenterna som behövs där. Behöver du veta vad som behövs i kameraväg på en inspelning beror utrustningen på manus och budget samt bildmanus. Det beror med andra ord på...

 

Lägg till ett manus och lite kamerakunskap så kan du börja spela in. Men manus behöver du oavsett kameramodell.

 

Vad du sedan gör i post är en helt annan sak.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan alltid se på FAQ hos Red-kamerans hemsida.

http://www.red.com/faq/

 

De erbjuder det du behöver i kameraväg. Du kan även läsa om komponenterna som behövs där. Behöver du veta vad som behövs i kameraväg på en inspelning beror utrustningen på manus och budget samt bildmanus. Det beror med andra ord på...

 

Lägg till ett manus och lite kamerakunskap så kan du börja spela in. Men manus behöver du oavsett kameramodell.

 

Vad du sedan gör i post är en helt annan sak.

 

Jag har kollat på Reds hemsida och sett en hel uppsjö med tillbehör till kamerorna. Det enda jag undrar är vilka av dessa som är nödvändiga för att kunna använda kameran vettigt, så man på ett ungefär kan räkna ut priset för att köpa en Red Scarlet med tillbehör för att kunna börja filma. Jag har ju redan en kraftfull Mac med FCP.

 

Aaaa, där står det iaf vad som behövs för Red One.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett baspaket för Scarlet blir väl något billigare eftersom CF-modulen och objektivet ingår (vad kostar ett RED 8GB CF-kort?)

 

Frågan är om man behöver ett helt Base Production Pack som det ser ut för RED ONE? Om man bara vill komma igång och filma och Scarlet har en stativgänga så tror jag inte det...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett baspaket för Scarlet blir väl något billigare eftersom CF-modulen och objektivet ingår (vad kostar ett RED 8GB CF-kort?)

 

Frågan är om man behöver ett helt Base Production Pack som det ser ut för RED ONE? Om man bara vill komma igång och filma och Scarlet har en stativgänga så tror jag inte det...

 

fan va nice om man slipper köpa till objektiv :D

Länk till kommentar
Share on other sites

fan va nice om man slipper köpa till objektiv :D

 

Men asså... om man läser på hemsidan så står det exakt vad som är specifikationen. Min fetmarkring t.ex.

 

* NEW 2/3" MYSTERIUM X SENSOR

* 1-120 FPS (180FPS BURST)

* UP TO 100 MB/SEC REDCODE RAW AND RGB RECORDING TO DUAL COMPACT FLASH

* 4.8" LCD

* 8X T2.8 RED ZOOM LENS

* FULL AUTO OR FULL MANUAL SHOOTING MODES

* HDMI and HD-SDI

* FIREWIRE 800 and USB2

* STILL MODE

* COMPATIBLE WITH MANY RED ONE ACCESSORIES

* WI-FI CONTROL

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...