Gå till innehåll

Deathproof


Recommended Posts

Ärligt talat.

 

Nu har jag sett Tarantinos "Deathproof" 50 gånger. Allt är helt perfekt i den filmen. klippning, skådespel, musik, scener allt. Men bäst är nog dialogen som det andra brudgänget har vid cafet (1 h 11 m in i filmen). En enda tagning! Dialogen helt makalöst intressant utan innehåll och de spelar hur bra som helst, och ingen klippning.

 

Måste vara världens bästa film. Ben Hur inräknat ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, vad som är perfekt är ju upp till din egen föreställning. Jag tycker Conan Barbaren har perfekt klippning, spel, o.s.v. När jag såg Deathproof hade jag lust att ta livet av mig. Två timmar av fruntimmer som inte kan bestämma sig för om dem ska provköra en bil eller inte, tar helt enkelt inte andan ur mig. Jag ville bara att Kurt Russel skulle döda dem allihopa, men icke. Mådde dåligt när den var klar. Vilket slöseri med film och projektorslitage.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har sett Death Proof ett par gånger och jag tycker väl att filmen är bra men inte så bra om ni vet vad jag menar. Skådespeleriet och klippningen är bra gjort och så vidare men när jag ser filmen så känns det som om jag ser en helt vanlig amerikansk film, inget speciellt med den alltså. Och sen tycker jag att Scarface och American History X är världens bästa filmer.

Någon som håller med mig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har sett Death Proof ett par gånger och jag tycker väl att filmen är bra men inte så bra om ni vet vad jag menar. Skådespeleriet och klippningen är bra gjort och så vidare men när jag ser filmen så känns det som om jag ser en helt vanlig amerikansk film, inget speciellt med den alltså. Och sen tycker jag att Scarface och American History X är världens bästa filmer.

Någon som håller med mig?

 

Jag håller med dig, Al Pacino... Nej han är så bra att man inte får snacka om han ens!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...