Visa resultat för omröstning: Vilket av dessa ämnen vill du helst göra en film om?

Antal röster
13. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Landsväg 23

3 23.08%
  • Har du svårt att välja?

1 7.69%
  • Fem minuters förvirring

5 38.46%
  • Stressad till festen

0 0%
  • Alla kan vi något

2 15.38%
  • Frihet

2 15.38%
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Voodoofilm Studiecirkel #2.2 [Omröstning]

Besatt medlem GodeDoktorns avatar
    Reg.datum
    jan 2008

Standard Voodoofilm Studiecirkel #2.2 [Omröstning]

Lägg din röst
    Flera ämnen har nu föreslagits, som folk har tyckt skulle kunna vara lämpliga att basera våra filmer på. Det är nu upp till var och en av oss deltagare att rösta fram det förslag som vi själva tycker skulle vara mest nöjsamt att arbeta med. Det förslag som vinner är följdaktligen det förslag som vi kommer att göra filmer om. Förslagen som har givits är följande:

• Landsväg 23
    • Har du svårt att välja?
    • Fem minuters förvirring
    • Stressad till festen
    • Alla kan vi något
    • Frihet

Motiveringar och beskrivningar ang. förslagen kan man läsa om i föregående trådar:

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=20831
    http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=20918

Diskussion uppmuntras även här. Förklara varför just ämnet som du lämnade skall vinna omröstningen, förklara hur du röstade och förklara varför du tycker att andra borde rösta på det. Se projektivt på hur du röstar. Välj ämne med omsorg. Välj förslagsvis ett ämne som du faktiskt kan arbeta med och som inte går över dina ambitioner och din förmåga.

Besatt medlem
    Reg.datum
    nov 2007

Standard

Landsväg 23, därför att jag älskar de öppna metaforer som finns i landsvägar.
    Plus att den poetiska delen aldrig är fel, jag menar det finns en anledning till att många av Dylans låtar handlar om just sådana.
    "Don't you know there ain't no devil, that's just God when he's drunk"

Absurditeten
    Aktuellt: Odöpt film om Norrlands djupa skogar

Besatt medlem jonkanons avatar
    Reg.datum
    aug 2004

Standard

Alla Kan Vi Något.

Tror att denna kan trigga hjärnan mer, i begränsningen finns förmågan att vara uppfinningsrik. Och man kan tydligare jämföra mellan projekten

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Frihet. Detta lämnar svängrum för mer poetiska former av filmskapande, som att lämna kvar en känsla snarare än en historia. Jag föreställer mig lyckliga barn, springandes på en äng, filmat i slowmotion och close-ups, lugn musik i bakgrunden. Hade gärna velat arbeta med det här temat därför att man hade kunnat rikta in sig mer på film som en konstform och istället ta det lite lugnt på den tekniska fronten.

Plus att det är det enda temat jag kan föreställa mig att jag skulle ha tid att kunna arbeta med.

Besatt medlem Octavianuss avatar
    Reg.datum
    maj 2007

Standard

när är deadline?
    Jag är velig i vanlig ordning, så vet inte vad jag ska välja, kanske borde man välja just det temat.
    Så när slutar omröstningen?

Besatt medlem jmalmstens avatar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

Fem minuters förvirring... visserligen har jag lovat mig själv ett diskbänksdrama efter alla knasigheter i mina senaste alster... men det är svårt att inte lockas ännu en gång...
    Hemsida >> http://www.jmalmsten.com/

--- Finnes jobb för filmmakarintresserad i Jämtland? Slå en signal, droppa ett mail. Jag gör det mesta som är lagligt...

Besatt medlem Andreas Sjoebergs avatar
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

Fem minuters förvirring... fast det var väl det tema som passar till en film jag tror jag skulle kunna ha tid att lever, dock kanske jag böjer lite på temat och håller mig till enbart förvirring om det går bra?

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Octavianus Visa inlägg
    när är deadline?
    Jag är velig i vanlig ordning, så vet inte vad jag ska välja, kanske borde man välja just det temat.
    Så när slutar omröstningen?
    Vi kan säga den 30 Juli. Då hinner vi komma igång innan Augusti.

Besatt medlem StenRs avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Standard

"Har du svårt att välja" för att det känns som det genererar många vardagsidéer.

Annars så ligger väl landsvägestemat bra till men jag tror att kopplingen mellan filmerna blir lite för lös eller krystad, tycker hellre om ett tema där det går att jämföra filmerna.
    StenR (Canon XC10/550D+ML/50D+MLRAW, Shoot35-rigg, Rode boom, NTG-2, Zoom H1, Steadicam Merlin, Steadicam Jr, Hague dolly, Adobe CC, Filmconvert, Neat Video, Magic Bullet, StoryboardQuick, ProductionMinds)
    http://www.stenrosendahl.com
    “It always seems impossible until it’s done.” - Nelson Mandela

Besatt medlem Octavianuss avatar
    Reg.datum
    maj 2007

Standard

fem minuters förvirring blev det. Om det blir den är det konstig konst som ska produceras. Bara massa idioti.

Medlem ale..s avatar
    Reg.datum
    feb 2008

Standard

Tycker som idémakare till det vinnande förslaget att det bör kunna vara Förvirring också? (Håller någon med ) då fem minuter kan verka litet för vissa