Gå till innehåll

Tips om musikprogram?


Recommended Posts

Jag funderar på att skaffa nytt musikprogram och skriva egen musik men jag vet inte vilket program jag ska satsa på. Mitt nuvarande är ett gammalt Cubasis som jag tragglat med i några år. Min erfarenhet av Cubasis är att det inte är så användarvänligt.

Jag skulle gärna hitta ett som är enkelt att förstå sig på och har ett överkomligt pris.

En svensk manual vore bra åxå! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Generellt kan man säga att det perfekta programmet inte existerar, & sannorlikt aldrig kommer göra det heller.

Däremot är dom olika programmen bra på olika saker & har olika brister, vad känner du att du behöver förutom användarvänlighet?

Sen undrar jag vad det är du tycker är så krångligt med Cubase? Har arbetat med det sen nästan 17 år & nu även Nuendo sen ett antal år & tycker dom är grymt intuitiva!

Det är inte stor skillnad på hur man hanterar dom olika programmen nuförtiden, dom gamla Pro 24 & KCS däremot var ett kapitel för sig :-)

 

Cakewalk minns jag var väldigt förenklat. Vet inte om det finns fortfarande, men det var det enda program jag testat som faktiskt var gjort för att en hamster skulle kunna använda det på kort tid. I övrigt är dom i stort sett allihop likadana i stora hela.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
Mitt nuvarande är ett gammalt Cubasis som jag tragglat med i några år.

Jag körde också cubasis (version 1) innan jag bytte till Ableton Live. Finns en lite

version av den också om du ska köpa. Har provat vanliga cubase och ett par andra

men fastnade för ableton. Enklaste/smidigaste programmet endligt mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...