Gå till innehåll

After effects segar ner min dator


BlastGrinder

Recommended Posts

Hej alla.

 

Min dator fungerar dåligt med AF. Vad bör jag köpa för att få det att gå smidigare?

 

CPU: DualCore Intel Pentium D 940, 3200 MHz (16 x 200)

Minne: 2048 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)

Grafikkort: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO (256 MB)

Hårddisk: 1st SAMSUNG HD300LJ (300 GB, 7200 RPM, SATA-II)

 

Jag tror att en hårddisk till skulle göra underverk, men jag kan ha fel?

 

Tackar för svar!

Mvh Martin

Länk till kommentar
Share on other sites

Mer ram, snabbare processorer, snabbare och fler diskar i raid samt fler grafikkort / mer minne / snabbare ;)

 

Kolla på http://www.apple.se och Mac Pro så ser du en maskin gjord för After Effects 8 x 2.8Ghz med 10GB i ram och 512Mb grafikkort är en typisk maskin för AE.

 

Jag sitter pa en billig laptop som jag kopte for 18 manader sen, 1gig ram, 1.6 ghz intel dual core, den duger fint faktiskt. Sjalvklart sa skulle en quad pa 4-8 gig vara nice, men om man vet hur man ska tweaka och skaffar en vana med att kora i draft mode och andra upplosningen sa blir det battre. Mestadels da jag jobbar handlar det mest om timing o sa, och da ar det skitsamma att kora i full resolution. Sa fort jag ska gora CC eller liknande sa ar det inga problem heller.

 

I princip sa far du ju 4 ganger sa snabb dator nar du halverar upplosningen...

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej alla.

 

Min dator fungerar dåligt med AF. Vad bör jag köpa för att få det att gå smidigare?

 

CPU: DualCore Intel Pentium D 940, 3200 MHz (16 x 200)

Minne: 2048 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)

Grafikkort: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO (256 MB)

Hårddisk: 1st SAMSUNG HD300LJ (300 GB, 7200 RPM, SATA-II)

 

Jag tror att en hårddisk till skulle göra underverk, men jag kan ha fel?

 

Tackar för svar!

Mvh Martin

 

Tack för svar alla!

 

Grejjen är att jag inte har råd att lägga megapengen på den här förbättringen inom rimlig framtid. Såg på nätet dock att de här specifikationerna duger utmärkt men jag vet inte riktigt vad det är som skiljer sig mest från min dator och den här?

 

"I use a Custom Built Intel Core 2 Duo 6800 Extreme Processor with 2GBs of DDR2 Ram and a Geforce 7950 GX2 as well as a 150GB 10k Raptor Hard Drive."

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag sitter pa en billig laptop som jag kopte for 18 manader sen, 1gig ram, 1.6 ghz intel dual core, den duger fint faktiskt. Sjalvklart sa skulle en quad pa 4-8 gig vara nice, men om man vet hur man ska tweaka och skaffar en vana med att kora i draft mode och andra upplosningen sa blir det battre. Mestadels da jag jobbar handlar det mest om timing o sa, och da ar det skitsamma att kora i full resolution. Sa fort jag ska gora CC eller liknande sa ar det inga problem heller.

 

I princip sa far du ju 4 ganger sa snabb dator nar du halverar upplosningen...

 

Hur ställer jag ner upplösningen på det sättet du pratar om? Förblir det färdiga resultatet i hög upplösning?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur ställer jag ner upplösningen på det sättet du pratar om? Förblir det färdiga resultatet i hög upplösning?

 

I mitten under fonstret du kollar genom sa finns det nagra knappar att trycka pa, dar kan du stalla in hur du "preview" saker. Alla installningar du andrar genom att kora draft mode eller lag upplosning kan du andra sen nar du exporterar utan nagon forlust.

Länk till kommentar
Share on other sites

I mitten under fonstret du kollar genom sa finns det nagra knappar att trycka pa, dar kan du stalla in hur du "preview" saker. Alla installningar du andrar genom att kora draft mode eller lag upplosning kan du andra sen nar du exporterar utan nagon forlust.

 

Aahh perfekt. Tack för det.

 

Det blir så att jag köper en till hd och ställer ner upplösningen i af tills vidare.

Tack allihop än en gång!

 

Mvh Martin

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...