Gå till innehåll

Encore: Flytta undertexter mellan olika projekt?


mega_musik

Recommended Posts

Hej,

det är så att jag har skrivit in undertexter till en dokumentär i Encore och nu är det så att jag skulle behöva flytta undertexterna till ett annat projekt.

Jag har rotat runt i manualen men inte hittat någon lösning och det verkar inte som att man kan exportera undertextspåret eller ens spara det på något vis, så min fråga är ifall detta är möjligt?

Är inte helt sugen på att behöva skriva om allt igen...

 

Tack,

Per

 

Ps Jag använder Encore1.5

Länk till kommentar
Share on other sites

...det verkar inte som att man kan exportera undertextspåret eller ens spara det på något vis, så min fråga är ifall detta är möjligt?

Är inte helt sugen på att behöva skriva om allt igen...

Nej, som du redan sett går det inte att exportera subtitles. Det du kan göra är ju File > Save As och spara det som ett nytt Project och använda det, om nu samma Timeline/s skall användas igen förstås.

 

Det bästa är att skriva sina subtitles som ett Text Script som sedan importeras till Encore. Då behöver du bara skriva det en gång och kan sedan importera in det i hur många Projects du vill. Det är iofs försent nu, men kan vara bra att veta tills nästa gång. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...