Gå till innehåll

Sgpro Flip Module ?


-diesel-

Recommended Posts

Hej,

 

Är det någon som har dålig erfarenhet av sgpro:n?

Någon som har senaste riggen av dem med flip module?

Någon som kan visa filmad material båda inomhus och utomhus?

 

Själv har jag Bevris35 som jag absolut inte är nöjd med, nu har laddaren lagt av också och känner bara att jag inte orkar med den här adaptor, så den ska bort!!

 

Har jag tänkt mig att skaffa SGPRO men stora frågan är om SGPRO är så bra att ha som folk pratar om här på forumet?

 

Tacksam för kommentarer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fick min SG Pro för ungefär en månad sedan men har ej beställt flip module.

 

Klipp finns att kolla på här: http://vimeo.com/user401449/videos

Hej David,

 

Jag kollade nyss på materialet på vimeo.

Tycker att det är väldigt mörka bilder skärpedjupet finns ju där jo men så mörka bilder kan man knappast använda i något kommersiellt sammanhang.

 

Vad har du för linser/kamera?

Är man tvungen att zooma in i bilden på sgpro adaptor också?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej David,

 

Jag kollade nyss på materialet på vimeo.

Tycker att det är väldigt mörka bilder skärpedjupet finns ju där jo men så mörka bilder kan man knappast använda i något kommersiellt sammanhang.

 

Vad har du för linser/kamera?

Är man tvungen att zooma in i bilden på sgpro adaptor också?

 

 

Tror faktiskt man måste zooma in på alla adaptrar.

 

Låt dig inte luras av dom mörka bilderna, kom ihåg att om man ska filma något i kommersiellt sammanhang så måste man ha med sig eget ljus och reflektorer osv osv så man har mer kontroll över ljuset (vilket jag inte har än, förlitar mig på solen tills vidare)

 

Finns ju annars ett forum på sgpro.co.uk där folket laddar upp sina egna filmer som filmat med sg pro. Vissa filmer är mind-blowing.

 

Använder en CANON HV20 och lånar just nu ett Canon EF 50/1,8 II, och även ett Canon EF 20mm (kompis har lånat tillbaka, den jäveln =D)

 

Mvh David

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle satsa på en Letus Extreme med en "allt-i-ett" lösning, inga extra flipmoduler etc.

Dessutom om man kör dagens standardoptik så har du ingen kontroll på bländaren utan den är fullt öppen hela tiden. Använder man Nikon-optik så finns ett flertal med manuella bländarinställningar dvs du kan bättre påverka skärpedjupet.

Möjligtvis är denna något dyrare men då finns acromatlinser mm för bl a kant-till-kant skärpa vilket inte alla har. Köp från t ex mitcorp.com (UK) eller letusdirect.com (US).

 

Kolla denna länk så får ni lite mersmak av prestandan;

http://www.philipbloom.net

 

Mvh Lasse

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...