Gå till innehåll

Efter filmen är klar, vart ska jag lämna in den?


manst0n

Recommended Posts

Hej, har sökt men hittar inge svar på detta.

 

Håller på göra en DVD som kommer säljas i olika butiker i rätt stor upplaga.

Men jag inte fått nys om än är vart man lämnar in den?

 

För färdig produktion, det jag menar med färdig produktion är.

 

Tryck/meny diverse saker. så att filmen verkligen klassas som DVD.

 

Ja, ni förstår vad jag menar.

 

HJÄLP.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det krävs ganska stora antal - över 500 - för att det skall vara lönsamt att pressa skivor.

 

Varför inte prova med ett lägre antal för att se att filmen säljer.

Du kan ju bränna själv på R-skivor och lägga på en trevlig framsida med hjälp av en lämplig skrivare som kan skriva direkt på skivor med vit framsida. Se bara till att du väljer bra skivor som accepteras av de flesta vanliga spelare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det krävs ganska stora antal - över 500 - för att det skall vara lönsamt att pressa skivor.

 

Varför inte prova med ett lägre antal för att se att filmen säljer.

Du kan ju bränna själv på R-skivor och lägga på en trevlig framsida med hjälp av en lämplig skrivare som kan skriva direkt på skivor med vit framsida. Se bara till att du väljer bra skivor som accepteras av de flesta vanliga spelare.

 

 

När man har Yamaha som sponsor spelar inte priset så stor roll.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är inte säker på om du ens är seriös. Men VAKNA. Lämna in en DVD till produktion är svindyrt. Köp en massa skivor och fodral, bränn och hoppas att du får något tillbaka är billigare.Nåja, lycka till men en pressad DVD är det enda som du vill klassa som DVD och jag gissar på att det kostar 500-tusen och upp att få en upplaga på tusen ex, blir billigare per ex ju fler du beställer. Jag kan ha fel men det är omöjligt för en amatör utan säker budget att få pressade skivor.

Länk till kommentar
Share on other sites

EDIT: Med närmare eftertanke och efter att ha låtit den första ilskan lugna ner sig tar jag bort delar av det här inlägget för att inte låta så elak.

Men hade det inte varit för alla idiotsvar så hade jag nog inte bemödat mig att ge dig ett vettigt, så du har tur i oturen att det sitter massa troll här och trycker.

 

En snabb googling gav mig det här prisförslaget.

 

Joel_1980 gav ju iaf ett givande svar, även om de inte skriver priserna på hemsidan. Och för att bryta min min irritation mot något mycket roligare så förklarar de det så här på deras sida:

Vi har märkt att vi inte kan lägga ut priser på hemsidan då våra konkurenter direkt lägger sig under.

Stor humor.

 

(Och att hävda att det kostar 500:-/st för dvder är ju faktiskt rätt roligt det med om man tänker efter.)

 

Och inget är omöjligt med ambitioner. Sånt ska du aldrig lyssna på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Och du, angående menyer. Förutom möjligheten att ta del av alla andras kunskaper så är ju ett forum som det här ett ypperligt ställe att leta efter talanger. Det finns garanterat massvis med glada amatörer som är villiga att ställa upp för en rimlig peng. Jag hade själv kunnat göra det om jag hade haft tid. Fråga efter smakprov och välj sedan mellan kvalitet och pris.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är inte säker på om du ens är seriös. Men VAKNA. Lämna in en DVD till produktion är svindyrt. Köp en massa skivor och fodral, bränn och hoppas att du får något tillbaka är billigare.Nåja, lycka till men en pressad DVD är det enda som du vill klassa som DVD och jag gissar på att det kostar 500-tusen och upp att få en upplaga på tusen ex, blir billigare per ex ju fler du beställer. Jag kan ha fel men det är omöjligt för en amatör utan säker budget att få pressade skivor.

 

Ja, du har jättefel kan man lugnt säga!

 

Yrkesjobb är ju inte gratis, men att mastra en dvd och pressa en upplaga på 500 exemplar kostar avsevärt mindre än 500.000 kr.

 

För mera detaljerade priser skicka ett PM för första kontakt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns fabriker som printar DVD's på beställning, sen levereras DVDerna till diverse försäljningsplatser. I varje fall så sköts allt av producenter (?) som ansvarar för utgivningen av filmen.

 

Men även innan detta så krävs avtal med ställen som hade tänkt sätta ut filmen för försäljning.

 

Hela frågan är löjlig - "Vart ska jag lämna in den?"

Ja, sen har ju jag några hemmavideos som jag också hade tänkt få printade till dvder och sålda i affären..

Kan det bli mer oseriöst?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...