Gå till innehåll

Reload - av Martin


blejd

Recommended Posts

Tack för det du skrev :)

 

Bra att du kom med kommentarer även om det bara är negativa. Självklart har jag lite svar på det som du skrev.

 

"Grannen" och "mannen" är samma person. Det är även samma person som tar bilderna vid hamnen. Första gången man ser ansiktet på grannen är vid Alex´s hus och andra gången är vid slutscenerna.

 

 

Ska ändra om lite i manuset.

 

Mvh

 

Martin

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är inte menat att vara negativt utan KONSTRUKTIVT. Stor skillnad där. Om jag inte förstår att det var samma man, så har ju du ett problem. Jag belyser det så du förstår att du är otydlig (för mej i alla fall) på den punkten, och kan göra nåt åt det. Det är POSITIVT. För då kan du komma ett steg vidare med ditt manus. Bra va?!

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Har läst ditt manus (version 2). Jag tyckte att du lyckades få det rätt spännande ibland men något jag störde mig på var att du inte följde manusformat reglerna helt, det gjorde att jag fick tänka till lite extra för att fatta vad som hände.

 

Jag tycker att det är för kort avtoning i slutet. Den slutar alldelles för abrubt. Sen tycker jag att dialogen känns lite skum ibland.

 

Men annars så var det bra=)

Länk till kommentar
Share on other sites

adam...

 

Vet att manusformat "reglerna" följdes riktigt. Det är läsbart och bättre uppställt än många andra amatörmanus enligt mig :)

 

Håller själv med om avtoningen. Det ser kort ut i manuset. Jag har dock hela slutscenen planerad i huvudet och ljud, specialeffekter kommer "ta över" manuset lite.

 

Dialogen känns skum? Något speciellt avsnitt?

 

Tack :)

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är precis det här jag menar. Du har en massa idéer i huvudet. Det kan vi som läser ditt manus inte veta. Du måste låta alla dina idéer och tankar framgå i manus. Så enkelt är det.

 

Ser att du har ändrat lite sen sist, det är bra. Jag vet inte vad Adam menar med "skum" dialog. Det är problemet med människor som tycker utan att kunna precisera VAD det är de menar.

 

Dialogen är styltig och med det menar jag att alltför många frågor får raka svar. Jag ser att du strukit viss dialog - och det blev mycket bättre vilket jag hoppas du känner själv.

 

Manuset känns mycket bättre nu, men du har fortfarande en rätt bra bit kvar. Det är fortfarande inte menat att vara negativt.

 

Jag tror att du MÅSTE klargöra vem som är vem vid containrarna och i actionscenerna. Jag hänger i alla fall inte med alls. Och grannen? Om han är mannen i masken, är det då en tillfällighet att han råkar bo granne med Adam?

 

Ha kul när du skriver nästa version!!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Du inleder själv ditt inlägg ovan med "adam".

 

Men jag ger dig kommentarer på ditt manus och det enda du undrar över är var jag fick Adam ifrån! Råkade skriva det istället för adamstjarnljus (som skrev att dialogen var "skum").

 

Det var det du fann intressant i mitt inlägg. Ok.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...