Gå till innehåll

Star Wars The Exhibition - Örnsköldsvik. Ska du dit?


jonkanon

Recommended Posts

Ok, när ungefär hade folk tänkt och bege sig hemåt på lördagen? Ska vi styra upp en gemensam lunch innan avfärd?

/j

 

Vi improviserar baby! De flesta av oss kommer vara så jävla bakis ändåså och börja diskutera hur vi ska ersätta Andreas möbler och väggar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaha, så nu är man hemma i Västerås istället för i Ö-vik....surt. Kom inte hem från Trollhättan förrän runt 18:00-tiden idag. Varför? Ja ni, lång historia. :(

 

Struntar EGENTLIGEN i själva starwars-utställningen, såg mest fram emot att träffas. Men det kommer väl fler tillfällen. Ni får komma förbi här och grilla nån dag =).

Länk till kommentar
Share on other sites

Jonkanon här,

 

Hur långt är det mellan lidköping och västerås? Orkar inte kolla eniro.

 

Från oss alla,

 

Jo tack det är nu filmdags efter middag. Och nog får vi styra upp något vid senare tillfälle.

 

20-25 mil ungefär?

 

Hoppas ni har det riktigt bra där uppe.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det var heltrevligt att ha er på besök! Ni är välkommen åter! Ska hålla utkik efter era verk ni lägger upp på voodooforumet. Hade varit trevligt att få lite feedback på julkalendermanuset, men jag vill inte avslöja något så jag håller det för mig själv :) tyvärr, ni får läsa igenom det efteråt isf ;)

 

Star Wars i övrigt var inte så mycket att hurra för, hade förväntat mig mer, men allt annat var ju toppen! Grillat är gott!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för gästfriheten Andreas! Synd kanske att vi inte blev fler, för trevligt hade vi! Filmsnack och youtube-garv. Och tack för madrassen jag fick låna till natt nr två! Fantastiskt mjuk! :)

 

Precis. Utställningen kändes lite futtig. Saknade montrar med laserpistoler/-gevär/-svärd. Saknade en hel drös med modeller av de olika rymdskeppen.

Utsällningen kändes som en teaser för folk att lockas att se (och förstås helst köpa) filmerna. Alla dessa LCD-skärmar med klipp från filmerna drog känslan dit definitivt. Visst, även StarWars-virgins ska kunna roas, men det kändes som att de utställningsansvariga överskattade det utställningen bestod av; trodde att det även skulle nöja hardcore-fansen. Tyvärr inte.

Nåja, man får hålla till godo. Bättre än ingenting, och antagligen värt 150 pix. Bara synd att förväntningar ska grusas ibland...

 

Jonkanon. Ska du lägga ut lite foton och filmer från utställningen? Mina foton blev crap.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för gästfriheten Andreas! Synd kanske att vi inte blev fler, för trevligt hade vi! Filmsnack och youtube-garv. Och tack för madrassen jag fick låna till natt nr två! Fantastiskt mjuk! :)

 

Precis. Utställningen kändes lite futtig. Saknade montrar med laserpistoler/-gevär/-svärd. Saknade en hel drös med modeller av de olika rymdskeppen.

Utsällningen kändes som en teaser för folk att lockas att se (och förstås helst köpa) filmerna. Alla dessa LCD-skärmar med klipp från filmerna drog känslan dit definitivt. Visst, även StarWars-virgins ska kunna roas, men det kändes som att de utställningsansvariga överskattade det utställningen bestod av; trodde att det även skulle nöja hardcore-fansen. Tyvärr inte.

Nåja, man får hålla till godo. Bättre än ingenting, och antagligen värt 150 pix. Bara synd att förväntningar ska grusas ibland...

 

Jonkanon. Ska du lägga ut lite foton och filmer från utställningen? Mina foton blev crap.

med andra ord så fick jag mer star-wars på en scifi-mässa som var på besök på östersundstravets parkering. Och även det kändes futtigt och endast för "virgins", som det så fint uttrycktes...

 

Väntar på nästa voodoofilmsmeet...;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmmm ....

 

Jo några foton kanske jag ska bidra med i gruppen ;)

 

Håller med, utställningen hade många montrar men saknade kärlek. Man kunde ta kort på barnen med star warsbakgrund men då var det skarvar i bakgrundsbilden, vilket tyder på att håva in pengar var viktigare än att ta en bra bild. Sen fick de filma lite framför star wars och få en film, men istället för ordentliga bakgrunder fick de stå och stampa i ansiktet på McGregor. Och vad gällde det man kunde köpa så fanns inget som jag såg som tillräckligt unikt.

 

1700 kronor för en genomskinlig plastbyst i småstorlek var inget för mig och det fanns inget jag såg som fantastiskt att köpa, så jag lät bli. Lasersvärden kostade 1750 och Toys'r'us tar runt 1200 för samma så wtf!

 

Hela uställningen var alltså mer baserad på att dra in stålar än att leverera än upplevelse, så som jag sa. Kärleken saknades. Låt nördar istället för ekonomer göra utställningar!

 

Tycker att den största behållningen var i vår sociala träff och maten :) Så nästa gång kanske man bara ska ses för sakens skull så blir det nog bara bra :)

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker att den största behållningen var i vår sociala träff och maten :) Så nästa gång kanske man bara ska ses för sakens skull så blir det nog bara bra :)

 

Håller med. Frågan är om Norrland kan bli aktuellt igen. Nu var det väl Star Wars-utställningen som möjliggjorde det... ;). Nåja, man får man väl försöka maka sig söderut nångång (alltså längre söderut än de 20-25 milen jag åkte nu).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...