Gå till innehåll

Star Wars The Exhibition - Örnsköldsvik. Ska du dit?


jonkanon

Recommended Posts

Fellow nerds, Unite!

 

Star Wars The Exhibition

 

Någon gång under semestern tänkte jag åka upp över en dag och strutta runt på denna utställning. Men jag kommer åka själv, min son är för liten för att hålla intresset så länge samt att det blir 60 mil i bil den dagen och ingen annan i min omedelbara närhet under denna tid har möjlighet eller vill ens följa med.

 

Så vem fanken ska ta kort på mig och Darth?

 

Det finns säkert imperiets nissar som bistår med sådant, men det är ändå lite tråkigt att gå själv. Så är det någon som vill ha lite sällskap från någon som mig? Och kunna ta en kaffe och lite kort, samt kunna prata film och främst star wars i detta sammanhang???

 

Jag vet inte vilka datum som fungerar för mig, men jag har väl semester under juli som alla andra fabriksarbetare ;) Så vem är i Ö-vik i juli/aug?

 

/Jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag bor i domsjö, det är en halv mil söder från övik, lust och plocka upp mig? ;) Och ja! jag ska dit om jag än måste gå!

 

En halvmil funkar hur bra som helst, vet dock inte vilken dag ännu men det går att spika en dag senare... när jag vet

 

Fan jag kan ju parkera hos dig så kan vi ta en promenad ;) Jag behöver knata bort lite hull.

 

Och visst vore det trevligt om det gick att träffa rätt på datum för fler folk nemo, lite IRL är nog bara bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska vi inte bestämma någon dag i Juli redan nu då? Så kan alla som vill följa med planera i förtid. Ta ledigt, ordna barnvakt eller vad det nu kan vara.

 

Den enda dag som jag vet nu att jag Absolut inte kan är den 12 juli.

Länk till kommentar
Share on other sites

Måste rådgöra lite men jag skulle tro att slutet av juli fungerar fint, kanske tidigare också. Jag vet att jag ska upp men när vet jag inte mer exakt. Sambon som sköter det :)

 

Men det låter bra med ett datum som struktureras upp, så kan man kolla om det är några restriktioner med museet den dagen osv...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja i slutet av juli och början av augusti ska väl funka.

 

Men om man hinner få löning i juli så kanske man kan köpa någon fräck souvenir. Då kommer nästa fråga, ska detta vara en överdagen-event eller ska det också vara övernattning och en middag kanske.

 

Vandrarhem, någon som har megakåk i foggorna kanske domsjö... hmm, vad vet jag ;)

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

ö-vik juli/augusti? hmmm... det är ju faktiskt inte så långt bort ändå... Synd bara att jag förtappades från den ljusa sidan när ep2 släpptes och jag knappt vill ta i SW med tång nuförtiden...

 

Eller som That Guy With The Glasses så fint uttryckte det:

 

Anakin

"I'm happy"

"I'm sad"

"I'm angry"

"I'm in love"

"I'm confused"

"I'm frustrated"

"I'm torn"

"I'm weak"

"I'm emotionally distraught by the turn of events that has been bestowed upon me..."

 

Obi Wan

"Oh jesus! aren't you darth vader yet?"

 

 

Förbannade jävla hayden christiansen... du och GL själv bevisade för mig att SW inte handlar om något annat än pengar:(

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är bra malmsten,

 

Då följer du med och muttar och klagar ;)

 

ja det vore väl för sällskapet man skulle göra den resan... skulle nog känna mig lika poppis där som när jag deklarerade mig själv som mac-hatare på mediedesignutbildningen jag just gått...;)

 

Vi får väl se hur bensinpriset står sig framöver... eller kanske man kan lifta med någon som ändå är påväg förbi? östersund hamnar väl där mittemellan ö-vik och göteborg fågelvägen sett;)... kan ju svänga förbi kung cholalonglongs Tailändska paviljong och strutsfarmen när vi ändå far förbi:p

 

Road-trip!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kommer ju köra från ljusdal, så jag får kolla omvägen via östersund då.

 

Kanske behöver jag soppapengar i dessa tider om jag ska köra mer än raka spåret, så länge jag ändå ska dit så åker jag ju ändå så att säga. Kaffe är alltid välkommet för den typen av taxiresor där man bara liksom följer med.

 

Bensinen är ju tokdyr nu!

 

Vi får utröna vidare,

 

/j

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...