Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Voodoofilm Filmskaparcirkel #1: [Presentera din film här!]

Besatt medlem GodeDoktorns avatar
    Reg.datum
    jan 2008

Standard Voodoofilm Filmskaparcirkel #1: [Presentera din film här!]

Presentera din film

Den 1:a Juni har slagit in och det är dags att visa upp de verk vilka vi har arbetat med under den senaste månaden. Fetstila titeln till din film och skriv ner en kort beskrivning av den - vad den handlar om, hur det har gått med inspelningen, plus och minus samt (andra) egna reflektioner. Glöm heller inte att skapa en tråd i Kolla Min Film-avdelningen samt länka till den här!

Obs! Glöm inte att fylla i övriga tankar i följande tråd:
    http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=20538
    Senast redigerad av GodeDoktorn den 2008-06-02 klockan 18:57.

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Tyvärr blev det ingen slutprodukt för mig, åtminstone inte till deadlinen. Jag har fortfarande en hel del kvar att göra, och det här projektet har blivit klämt mellan jobb, skola och en lägenhetsflytt. Som råga på allt har jag en tid hos frisören den här veckan, vilket gör att jag inte kan fortsätta spela in ytterligare sener, då jag är huvudpersonen och det därför skulle verka konstigt om jag i ena scenen har långt hår och i andra är nyklippt.

Jag skall arbeta vidare med projektet när håret har växt ut till rätt längd igen, har jag bestämt mig för. Det är alltså ingenting som kommer att ske på några månader, men det här är definitivt inget avslutat projekt. Med detta inte sagt att man inte har lärt sig någonting. Jag har fått skriva manus, beställa tider till olika platser, ordna med skådespelare och assistenter, blodrecept, diverse effekter (ex: använda greenscreen och att skära halsen av någon), planera, regissera, hitta rätt platser för att spela in scener på m.m m.m.

En mycket lärorik erfarenhet, även om det inte blev någon fullständig film.

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av GodeDoktorn Visa inlägg
    Som råga på allt har jag en tid hos frisören den här veckan, vilket gör att jag inte kan fortsätta spela in ytterligare sener, då jag är huvudpersonen och det därför skulle verka konstigt om jag i ena scenen har långt hår och i andra är nyklippt.

Jag skall arbeta vidare med projektet när håret har växt ut till rätt längd igen
    Det där måste man ju bara få veta lite mer om.

Varför MÅSTE du klippa dig då?

Temat är ju mystik, de skulle vara lite mystiskt om huvudrollsinnehavaren helt plötsligt hade kort hår, utan förklaring.

Än en gång, varför måste du klippa dig? Om du ändå tänker låta det växa ut lika långt igen så att du kan spela in resten?

Ska bli kul att se era filmer sen iaf.

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av _nemo_ Visa inlägg
    Det där måste man ju bara få veta lite mer om. Varför MÅSTE du klippa dig då? Temat är ju mystik, de skulle vara lite mystiskt om huvudrollsinnehavaren helt plötsligt hade kort hår, utan förklaring.

Än en gång, varför måste du klippa dig? Om du ändå tänker låta det växa ut lika långt igen så att du kan spela in resten? Ska bli kul att se era filmer sen iaf.
    Jag jobbar på ett ställe där man inte kan se ut som en luffare, det är därför.

Men oroa dig inte, jag kommer att avsluta det här projektet så småningom. Förhoppningsvis kan jag lägga upp en trailer eller något annat fult under tiden, så att jag inte hamnar helt utanför gemenskapen. Jag hade gärna velat ha hunnit avsluta projektet, men som sagt, det blev klämt mellan ansvar och plikt.

Besatt medlem Norberts avatar
    Reg.datum
    jul 2005

Standard

Jag måste väl tyvärr också meddela att det inte blev något alls för min del. Förutom skolan som suger musten ur en såhär på vårkanten kan jag inte skylla på annat än min egen lathet. Min idé var för stor för att utföra på egen hand och jag fick inte till något enklare.

Hur som helst, jag ser fram emot att se alla andras alster!
    Googlar man inget får man inget veta.
    www.lantismedia.se

Besatt medlem Andreas Sjoebergs avatar
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

Ja jag har inte haft tiden, utomlands 2 veckor och sedan jobbat 75timmars nattskiftvecka. Jag hoppas jag har tid till en film till nästa cirkel. Men har ju dock ett stort filmprojekt i sommar också som jag kanske kommer lägga ner all fokus på iofs. Vi ser hur det blir med det

Besatt medlem Octavianuss avatar
    Reg.datum
    maj 2007

Standard

säger som alla andra, inte haft tid. Skola, plus utlandsvistelse, men kommer nog ha mkt mer tid framöver.
    Känns som det va en dålig tid att börja cirkeln på vårslutet, alla verkar så upptagna.
    Får hoppas på nästa helt enkelt.

Besatt medlem jmalmstens avatar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

hahaha... Är det NÅGON som lyckats göra ett bidrag? o.0?

Sket ju sig för mig som sagt... men jag är gärna på till nästa... Har lite idéer för både roadmovies och elektroma-inspirerat scifi...
    Hemsida >> http://www.jmalmsten.com/

--- Finnes jobb för filmmakarintresserad i Jämtland? Slå en signal, droppa ett mail. Jag gör det mesta som är lagligt...

Besatt medlem StenRs avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Standard

Jag har lyckats filma något men inte redigerat klart, någon mer??? Jag höll iofs också på att göra ett magplask: ont om tid, började sent, fick byta till en mycket kortare idé (bra tips till nya cirkelfilmer, håll dem korta, t ex 1 min spellängd och 1 veckas inspelning + redigering så att de inte stör andra projekt för mycket). Jag fick (såklart) tekniska problem också men nu börjar det se lite lovande ut i den lilla skalan. Kanske man också måste formulera ett tydligare mål för sig själv, självisk som jag är så ville jag testa min 35-adapter...
    StenR (Canon XC10/550D+ML/50D+MLRAW, Shoot35-rigg, Rode boom, NTG-2, Zoom H1, Steadicam Merlin, Steadicam Jr, Hague dolly, Adobe CC, Filmconvert, Neat Video, Magic Bullet, StoryboardQuick, ProductionMinds)
    http://www.stenrosendahl.com
    “It always seems impossible until it’s done.” - Nelson Mandela

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Tycker ni att vi borde ha mer tid att arbeta på under nästa omgång?

(Svara i den andra tråden)