Gå till innehåll

Hack vid kapitel i Encore


Skynet

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har gjort en meny i Encore till en film. Jag har lagt in fyra kapitel, men när man spelar upp hela filmen från början blir det ett hack på de ställen där jag lagt in kapitel.

Någon som vet hur man löser detta?

Tacksam för svar!

/Skynet

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmen är gjord i Avid, filen jag använde är en quicktime.mov som jag importerade i Encore.

O.k, quicktime.mov kan ju nästan vara vad som helst så se till att det är en Quicktimefil Encore vill ha.

 

Du skriver att problemet är när du spelar upp filmen. Hackar det när du spelar upp den direkt i Encore eller när du spelar upp en DVD-skiva du bränt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Den hackar i Encore, har inte testat att bränna ut än. Quicktime-filen är okomprimerad, 10 minuter som väger 2gb och Encore tog filen i alla fall. Detta är mitt första projekt i Encore, men jag har sett liknande problem med filmer som andra personer gjort och då har det varit bränt på skiva...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska man göra separata timelines för varje kapitel och så en timeline för hela filmen? Då får man ju inte något hack i alla fall, men finns det inte någon enklare väg?

Det beror på vad du vill. Vill du tex att användaren bara skall kunna se kapitel X och när det är slut komma tillbaks till menyn är det en lösning.

 

Det enklaste är att skapa en Timeline skapad av en fil och sedan använda Playlist i Encore för att styra kapitelindelningen mer exakt. Dvs, att inte ta in fyra filer och lägga på en Timeline.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...