Gå till innehåll

Gratis textanimerings program?


jonis

Recommended Posts

hej jag vet att det finns olika slaks textanimerings program där man kan bestämma själv hur en text skall se ut och de olika animationerna skall vara.

med hjälp av ett sådant program kan man göra en snygg och flachig logga i börgan av filmen.

 

så min fråga är alltså om någon vet om det finns något bra gratis sådant program ?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
så min fråga är alltså om någon vet om det finns något bra gratis sådant program ?

 

Det finns ett program som heter anim8or. Det är gratis och relativt simpelt. Där kan du inte bara animera texter utan i själva verket vad som helst. Tog mig för några år sedan vatten över huvudet och animerade en hel kortfilm i programmet.

 

Det finns helt enastående duktiga människor som i anim8or animerar bilar lika snygga som Pixars. Här ä hemsidan: http://www.anim8or.com/

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har utan större problem lärt mig att åtminstone hantera de Adobe-program jag har användning av men After Effects kommer jag f-n inte ens igång med. Min hjärna är visserligen lite annorlunda konstruerad än gemene man så det kanske är därför inte upplägget går in för mig.

 

Så även jag efterlyser ett program (gärna tokenkelt) att göra snygga förtexter med, helst som går att spara i ett format som kan importeras direkt i Premiere.

Länk till kommentar
Share on other sites

anim8tor värkar som en väldigt bra program, synd att hemsidan såg så 90-talet så att intryket är lite dåligt. blender är ju också ett bra animerings program. finns många där ute. bara att söka på free 3d modeller typ i wikipedia ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...