Gå till innehåll

fullgubbe


jullanmedj

Recommended Posts

Hej! Jag håller på att redigerar en film där en fullgubbe ska vara med, vi filmade från hans synvinkel (hans ögon) och han ska typ vara yr så bilderna ska flyga omkring lite grann, förstår ni vad jag menar?? jag använder Pinnacle 11 och har låst upp alla bonusar :P har för mej att effekten finns men kan inte hitta den, nån som kan hjälpa mej?? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Jag håller på att redigerar en film där en fullgubbe ska vara med, vi filmade från hans synvinkel (hans ögon) och han ska typ vara yr så bilderna ska flyga omkring lite grann, förstår ni vad jag menar?? jag använder Pinnacle 11 och har låst upp alla bonusar :P har för mej att effekten finns men kan inte hitta den, nån som kan hjälpa mej?? :)

 

Vad då låst upp alla bonusar?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Menar du så att när han tittar på nåt så är det skarpt alltså fokuserat men om han tittar åt sidan och så så blir det suddigt så bilen typ dras ut om vi säger så? Pröva filma med lång slutartid blir det effekten om man får till det då. Så blev det för mig när jag försökte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lägg samma klipp i ett lager över ditt klipp, sen drar du ner opaciteten, samt flyttar klippet ett par frames framåt. För en fullare eftekt så kan du lägga till ett extra lager =)

 

Om det nu går att använda flera bildlager i Pinnacle? Har inte provat Pinnacle själv faktiskt. Men det är så jag gjort mina "full-effekter".

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...