Gå till innehåll

Brevis 35


yooonis

Recommended Posts

Jag vet inte hur det är med den nya rälsen, men när jag köpte (då de fortfarande hade den gamla modellen) så fick jag inte med den.

 

EDIT: Hittade detta på deras sida: "Note that the Brevis-to-rails mount is not included with the rails, but is available separately."

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Köpte precis in Cinevate's nya räls och uppgraderade min gamla Brvis till deras nya MP.1

 

Det var nog bland de bästa köp jag gjort. Rälsen är stabil, lätt och en underbar design. Supperlätt att använda och kunfigurera så som man vill. När det gäller adaptern är det samma stora skillnad här med. Nu känns den inte längre som ett bra hemmabygge utan en riktigt stabil och proffsig adapter. Skitläcker!

 

Köpte även en ny laddare, batteriadapter och cinefuse CLe3 (vilket gjorde otroligt skillnad)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet att detta inte ar en generell 35mm trad, men jag kapar den anda! Mwahah!

 

Hur paverkar 35mm adapters dynamiskt omfang och upplosning (om man anvander en bra lins o bra 35mm adapter?) liksom finns det nagot ungefar som "man forlorar ca ett halvt stopp i dynamiskt omfang o man tappar ca 100 lines of resolution"?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet att detta inte ar en generell 35mm trad, men jag kapar den anda! Mwahah!

 

Hur paverkar 35mm adapters dynamiskt omfang och upplosning (om man anvander en bra lins o bra 35mm adapter?) liksom finns det nagot ungefar som "man forlorar ca ett halvt stopp i dynamiskt omfang o man tappar ca 100 lines of resolution"?

 

Brukar ju stå på hemsidan hur många stops man missar. Brukar variera från adepter till adepter men brukar väll vara mellan ett halvt och 2.

Länk till kommentar
Share on other sites

Brukar ju stå på hemsidan hur många stops man missar. Brukar variera från adepter till adepter men brukar väll vara mellan ett halvt och 2.

 

Det ar dynamiskt omfang jag menar, dvs ljusaste-morkaste punkterna, om det krymps nagot. Inte att man forlorar "stopp" som i att man behover mer ljus.

 

De på Cinevate har ja för mig säger att deras adapter inte tappar något om du har en lins på 1.4f. Upplösningen är ingen skillnad alls, det sitter ju i kameran.
Men det ar ju fortfarande att man filmar en skiva... Jag vet att kameran inte spelar in nagot annat an 1080 eller 720 bara for man har en adapter pa. Men det brukar ju finnas saker som "dithering" o sa (vilket kanske inte hander pa nagot som bara ar 1080).

 

Men det jag undrar ar om ni vet nagon eller nagra som gjort tester pa graskalakort (visar dynamiskt omfang) och resolution chart (visar effektiv upplosning). Jag e tacksam for svaren tyvarr var de bara inte pa ratt omrade :/

Länk till kommentar
Share on other sites

Danell:

 

kan du lägga upp någon bild där man kan se skillnaden mellan CinefuseLe3 och Cinefus.Le?

 

Vore väldigt kul o se!

 

Va har du för film på g nu då?

 

själv ska ja börja spela in ett gammalt klyshigt triangel-drama med saftiga twists o ångestframkallande scener - I hope de blir så :D

 

ha de!

Länk till kommentar
Share on other sites

Fattar vad du mena. Cinevate tar upp det mesta i sina Video University på deras hemsida:

http://www.cinevate.com/website/index.php/videouniversity/

 

Finns det inte där finner du säkert svaren i deras grymma forum!

 

Jag fraga runt pa DVXuser, dar sa menar de generellt att highlights paverkas o blir inte lika utbranda pga. glaset som bilden projiceras pa fungerar smatt som lite diffuse.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...

Det du egentligen behöver är ju ett Brevis35 MP.1 Imaging Bundle (finns med både flipp och utan flipp)

ca. 7000:- utan och 9500:- med flip. + frakt

 

Sen skulle jag rekomendera en räls + fäste för att få det lite stabilt.

 

Som sagt blir det nog att hitta sakerna nya i Sverige, men det är inte så svårt att beställa från canada. tar typ tre dagar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det du egentligen behöver är ju ett Brevis35 MP.1 Imaging Bundle (finns med både flipp och utan flipp)

ca. 7000:- utan och 9500:- med flip. + frakt

 

Sen skulle jag rekomendera en räls + fäste för att få det lite stabilt.

 

Som sagt blir det nog att hitta sakerna nya i Sverige, men det är inte så svårt att beställa från canada. tar typ tre dagar.

 

mm +moms och tull...

flip?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja så du får bilden rättvänd. Bilden blir upp och ner i.o.m. adaptern och glasen du sätter dit.

 

Annars finns ju RedrockMicro och Letus, men jag rekommenderar fortfarande brevis. Ett klockrent bygge!

 

Om du vill veta exakt vad det går på... allt som allt, snacka med yooonis, han köpte nyss och har nog priserna "upp-to-date"

Länk till kommentar
Share on other sites

Jasså? Vaffödå?

 

...jag skulle gärna sätt ditt ansikte när du skrev detta.

 

Varför inte är snarare frågan.

 

Letus boys har en Bokeh som liknar Gaussian blur, vissa kanske favoriserar detta? jag gör det sannerligen inte. Mer kan du läsa här: http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?t=143004&page=3

Sedan är de idioter som patenterar varje småkläckt idé / härmning de framställer.

 

Redrock har en emellertid vacker bild, men drar mer ljus än samtliga adaptrar. Samtidigt finns det ett många svårigheter att ställa in RR så man näst intill drar av dig håret.

 

Cinevate, har en enkel adapter (inställningsvis) och har möjligheten att förändra Bokeh:n, samt förmodligen den skarpaste bilden.

 

SGpro/Blade har överlägset mest filmlik Bokeh och har en näst intill felfri adapter (adapter kvalitet, Bokeh mfl), därav priset.

 

Jag har prövat några av de adaptrar dock förutom Cinevate varianten, men jämför vi SGpro med en Pro variant så är den väldigt nära Mini35.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det du egentligen behöver är ju ett Brevis35 MP.1 Imaging Bundle (finns med både flipp och utan flipp)

ca. 7000:- utan och 9500:- med flip. + frakt

 

Sen skulle jag rekomendera en räls + fäste för att få det lite stabilt.

 

Som sagt blir det nog att hitta sakerna nya i Sverige, men det är inte så svårt att beställa från canada. tar typ tre dagar.

 

Tre dagar ? Då lär du få betala rejält extra för frakten. Min erfarenhet är att det normalt tar flera veckor innan man för hem grejer man beställer från USA.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...