Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Cirkelprojekt: (Titel ännu ej bestämd!)

Besatt medlem GodeDoktorns avatar
    Reg.datum
    jan 2008

Standard Cirkelprojekt: (Titel ännu ej bestämd!)

Hej!

Jag känner nu att det är lämpligt att starta en produktionsdagbok för mitt arbete. Just nu ligger jag på en ganska passiv nivå, och måste verkligen försöka flöda upp min inspiration och arbete snarast.

Vad jag har gjort hittills är att ha krafsat lite på en storyboard - ritat ner ungefär 2 scener, vars sammanlagda längd blir ca 30-40 sekunder (minus förtexter osv). Jag har köpt en midi-synth och lärt mig att någorlunda hantera musikprogrammet Fruity Loops i vilket jag har spelat in en kort melodi som ska klippas ihop med första scenen. Jag hoppas att det blir snyggt.

I veckan som kommer, den första veckan i Maj, måste jag börja rita mer på min storyboard. Förhoppningsvis skall jag hinna teckna ner hela handlingen och således ha tid till att filma och redigera filmen under de resterande 3 veckorna i Maj.

Har talat med ett flertal kompisar som är beredda att hjälpa till under inspelningen.

Kortfattat om storyn: En litteraturintresserad kille skall av misstag komma över en bok. När han får hem boken kommer mystiska saker att börja hända - han blir påverkad av boken.

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=19994

Besatt medlem Andreas Sjoebergs avatar
    Reg.datum
    sep 2006

Standard

Kan det bli mer mystiskt Ska ta och lägga upp mitt manus snart då. Ska finputsa lite till bara

Besatt medlem Norberts avatar
    Reg.datum
    jul 2005

Standard

Fin idé. Ser fram emot en mer utvecklad synopsis eller något i den stilen så att man får mer insikt i vad som ska hända. Den kan ta många riktningar. Vilken stil siktar du på? Harry-Potter-abrakadabra-effektorgie eller en mer lågmäld, psykisk brain fuck?
    Googlar man inget får man inget veta.
    www.lantismedia.se

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Norbert Visa inlägg
    Vilken stil siktar du på? Harry-Potter-abrakadabra-effektorgie eller en mer lågmäld, psykisk brain fuck?
    Jag har vissa effekter med i filmen, men inga digitala sådana. Jag har funderat på att skära av någons hals, men det kan antingen bli för mycket, skära sig med stämningen i resten av filmen, eller helt enkelt vara för svårt att göra snyggt.

Brainfucken kommer nog att ligga på huvudkaraktären, inte på tittaren. Har ännu inte riktigt bestämt hur saker ska vara kopplade i storyn, exempelvis har jag en scen med blod i, där blodet inte är direkt kopplat till någonting annat (fysiskt) som händer i storyn, men som ändå ska finnas där för att ge rätt känsla.

Ingen splatter iaf, och inga fula AE-dragonball-effekter.

Här är en liten melodi (inget fancy) som ska vara med i filmen:
    Projekt film låt.mp3
    Senast redigerad av GodeDoktorn den 2008-05-02 klockan 16:08.

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Uppdatering!

Idag var jag och köpte klister, en begagnad gammal bok och en begagnad skinnväst. Sammanlagda kostnaden: 130:-. Svängde in på skolan och skrev ut några fillertext sidor samt ett stick som ska spela roll i filmen.

När jag kom hem klippte jag sönder västen så att jag hade en fin, nästan slät skinnbit att arbeta med. Denna använde jag för att slå in boken, så att den fick en sexig (mystisk) utsida. Fillertexten och sticket lät jag doppa i kaffe och värmas i ugnen för att ge pappret ett åldrat utseende. Dessa ska sedan klistras in i boken.

Har lite saker kvar att köpa och arbeta med vad gäller rekvisita, i övrigt är jag nästan redo att börja filma.

Anteckning till mig själv: Använd mindre kaffe nästa gång. Sidorna såg, efter behandling, äldre ut än vad som var menat. Gör utförligare tester på blanka A4 innan behandling av rekvisitan.

Reg.datum
    jan 2008

Standard

Ny uppdatering!

Jag har nu i helgen spelat in två scener till filmen. En ute i skogen, och en i vilken ett offer får halsen avskuren. Båda scenerna gick hyfsat okej. Skådisarna har varit duktiga och snabba på att förstå vad jag har velat ha fram.

Det har dock varit en läxa för mig att det faktiskt tar lång tid att spela in scener. Dessa två scener, som jag har spelat in i helgen, ligger på en tidsperiod av kanske 1½ minut i filmen. Inspelningen har sammanlagt tagit ca 6h.