Gå till innehåll

Manusförfattare


Mandork

Recommended Posts

Jo, det kanske skulle gå att träffas någon gång men det dröjer nog ett tag, av två anledningar. För det första, så brukar jag inte träffa folk som jag bara har skrivit ett enda forum meddelande till ( :) ) och för det andra så tror jag att det blir ganska fullt upp nu i höst. Börjar ju gymnasiet, ska skaffa helgjobb, gym, kompisar, ja, det blir endel som kommer i vägen :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Adda mig också på MSN:

olle_nys_nhl15@hotmail.com

är alltid bra med kontakter. jag delar även gärna med mig av tips både vad gäller manusförfattning och övrigt filmskapande. sedan kan ni även få läsa mitt nya manus som just är färdigt.

Hoppas nån nappar! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Hallå där alla manus författare.

 

Jag hade en fråga till er alla som skriver. Tänker ni på vad det kommer att kosta att spela in den när ni t.ex. skriver om ww2 eller något liknade? Eller låter ni bara fantasin flöda och skiter i att det kanske kommer att kosta miljarder att filma? Den normala budgeten i svensk inspelade filmer ligger väl på än 10 mille eller nått sånt. Fler manus som Modyssons vore inte så dumt kostar nog inte många kronor att göra. Se på Lilja 4-ever den hamnade nog på under 2-3 miljonen

Men så kan man skriva som fan och sälja den till Hollywood och tjäna stor kovan.

 

Peter

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker inte man ska tänka på kostnader i den färdiga filmen, det är inte vad manusförfattaren är till för. Han/hon ska bara skriva ett jäkligt bra manus och sen är det upp till andra hur den ska göras. Och vanligtvis så kan man väl välja om man vill ha en stor Hollywood produktion med stora explosioner och blod och fan och hans moster, eller om man helt enkelt löser det på så sätt att man istället satsar på storyn ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjenixen alla manusförfattare!!

 

Nu är det så här att jag har några personer som vill ha ett av mina kortfilmsmanus å det enda jag vill är att mitt namn ska stå under vem som har skrivit manuset.

* Ska man skriva kontrakt eller, i så fall - hur kan det se ut då?

* Hur mycket pengar bör en amatör-manusförfattare få för ett kortfilmsmanus, respektive långfilmsmanus?

 

Mvh, Maddie

mad_media@hotmail.com

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det kompisar eller hur har du fått kontakt med personerna som vill ha ditt manus?

 

Är de kompisar så skulle jag helt enkelt lita på dem och inte ta något betalt. Annars skulle jag gärna haft någon form av formalitet och fråga efter så mycket pengar som du kan få.. =)

 

MVH /A.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Mandork: Skrev ett arbete om skyttegravskriget i gymnasiet. (Alltså, det pågick inget skyttegravskrig när jag gick i gymnasiet utan jag skrev det då...:)

 

Om du vill kan jag skicka det.

 

jens@lennartsson.org

eller ICQ: 47154934

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...